به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک زنجان افزود: امروز مردم در زندگی خود به آرامش و آسایش نیاز دارند و هر کسی که در جهت فراهم سازی این نیاز گام بردارد، به اهداف مهم زندگی سالم مردم کمک کرده است.
وی اظهار کرد: برقراری نظم و انضباط، اعمال قانون و مقررات مهمترین گام برای فراهم سازی آسایش و آرامش مردم است.
امیری ادامه داد: مردم به آرامش و آسایش اجتماعی نیاز دارند و با نظم و انضباط اعمال قانونی می توان آسایش اجتماعی مردم را فراهم ساخت و اگر تردد و رفت و آمد محیط کنترل نشود، هرج و مرج آسایش رااز مردم سلب خواهد کرد.
استاندار زنجان گفت: امروز ترافیک به یک بحران اجتماعی تبدیل شده و گسترش وسایل نقلیه در کشور به ویژه غفلت بزرگی که طی سال های گذشته رخ داده، گسترش وسایل شخصی و فردی و کمبود وسایل عمومی به شکل گیری و گسترش ترافیک دامن زده است.
وی خاطر نشان کرد: امروز خیابان ها، شهرها و جاده های کشور مملو از اتومبیل های تک سرنشین و دو سرنشین است و این زمینه آسایش و آرامش هم سرنشینان و هم اطرافیان را از بین می برد.
درویش امیری ادامه داد: کشورهایی که موفق به حل مشکل ترافیک شده اند به سمت گسترش حمل و نقل عمومی رفته اند.
استاندار زنجان گفت: امروز ترافیک به یک بحران اجتماعی در کشور تبدیل شده است، بخشی از آسیب پر مخاطره اجتماعی با نام پرخاشگری مربوط به وجود همین ترافیک می شود.
وی اضافه کرد: آثار و تبعات سوئی از وجود و گسترش ترافیک کشنده ای که در برخی شهرها وجود دارد، بر جای مانده است.
درویش امیری افزود: شهرها باید بر مبنای نظم و انضباط و مدیریت و همه نیازهای یک انسان در زندگی شهری و روستایی دیده شود که از جمله مهمترین آن به خصوص در حوزه شهری، حل مشکل ترافیک است.
استاندار زنجان گفت: امروز شهرها به پارکینگ ماشین تبدیل شده اند و جای نفس کشیدن نمانده است، از همین رو به مدیریت شهری زنجان تاکید می کنم در تامین پارکینگ با این شرایط اصرار و مقاومت کنید.
وی تصریح کرد: پروانه بهره برداری منازلی که در ساخت پارکینگ تخلف می کنند، صادر نشود و در کمسیون ماده 100 در مجوز شهرداری ایستادگی کنید تا کوچه و خیابان های شهر سرشار از خودرو نباشند و هر خانه ای به میزان مورد نیاز، پارکنیگ داشته باشد.
درویش امیری به فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در سال 61 اشاره و اظهار کرد: اگر این مردم پشت سر نظامیان نبودند، خرمشهر به پیروزی نمی رسید از همین رو این افتخار ملت ایران و متعلق به همه ایرانیان است و کسی حق ندارد آزادی خرمشهر و سوم خرداد را به نام خود ثبت کند.
شهردار زنجان هم در ادامه این برنامه گفت: در دوره ای که علم و تکنولوژی به یک ابزار برای مدیریت شهری تبدیل شده است، همه به دنبال حرکت به سمت شهرهای هوشمند هستند.
مسیح الله معصومی ترافیک را یکی از مشکلات شهرهای رو به رشد یا توسعه یافته خواند و خاطر نشان کرد: مدیریت این مشکل، توجه خاصی را از سوی مدیران شهری می طلبد.
وی یادآور شد: شهرداری هم در کنار پلیس راه و راهور در جهت بهبود عبور و مرور و کمک به تردد شهروندان تلاش کند.
معصومی ادامه داد: مراکز کنترل ترافیک به طور معمول با 2 هدف مدیریت ترافیک جاری در سطح و ارائه آمار دقیق و تحلیل از مشکلات ترافیکی و تردد در سطح شهر است.
شهردار زنجان گفت: این مرکز کنترل ترافیک شهر در یک منطقه کمتر توسعه یافته بنا شده است تا به محوری برای توسعه این منطقه تبدیل شود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر با این مرکز بتوان استقرار واحدهای فوریتی همچون پلیس راهور، اورژانس، 137،آتش نشانی و کنترل ترافیک، 24 ساعت به مردم خدمت رسانی کرد.
معصومی افزود: این پروژه مجهز به مدرنترین تجهیزات است و از نرم افزارهای برخط استفاده می کند و در مجموع 50 میلیارد ریال برای امکانات آن هزینه شده است.
مرکز کنترل ترافیک زنجان با استقرار نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی، سامانه 137، اورژانس و آتش نشانی به شکل متمرکز به بهره برداری رسید.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.