به گزارش ایرنا، علی محمدیان روز چهارشنبه در کارگروه بهداشت شهرستان ابهر با تاکید بر اهتمام جدی اعضای کارگروه امنیت غذایی برای خدمت به جامعه هدف بویژه در ماه مبارک رمضان و تشدید بازدیدها از اصناف، اظهار کرد: در این زمینه مسئولان امر در حوزه تعهد خود باید تلاش حداکثری داشته و پاسخگوی مردم باشند.
وی با تاکید بر نتیجه بخش بودن و داشتن خروجی مناسب جلسات، خاطرنشان کرد: تصمیمات گرفته شده باید به موقع و در سقف زمانی مشخص انجام شود و نمی توان مردم را معطل عدم تعهد و کم کاری خود کرد.
معاون فرماندار ابهر با اشاره به لزوم حضور سازمان های مردم نهاد در موضوعات و جلسات مختلف، یادآور شد: باید مشارکت مردم در امور شکل بگیرد و مسئولان خود را خارج از سیستم و مردم نبینند چراکه با در نظر گرفتن ظرفیت های مردمی بسیاری از امور را می توان به خود مردم واگذار کرد.
وی تصریح کرد: لازم است مردم در زمینه های مختلف مطالبه گر و پرسشگر باشند و به موقع انتقادات لازم را به دور از تخریب شخصیت مطرح کنند.
محمدیان ابراز کرد: در زمینه بهداشت چهار حوزه قنادی، قصابی، رستوران و نانوایی ها انتظارات و توقعات بسیار بالا است و به مسئولان امر در این حوزه اختیار تام داده شده بدون هیچ گونه اغماض و تبعیض با متخلفان برخورد، حتی اگر لازم باشد تمام رستوران ها تعطیل شود.
وی با بیان اینکه پیش از برخوردها باید آموزش ها ارائه و فرهنگ سازی شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون در شهرستان ابهر اقدامات قابل قبولی در زمینه برخورد با تخلفات صورت گرفته است.
معاون فرماندار ابهر یادآور شد: در زمینه ساماندهی و بی خطرسازی پسماندهای عفونی مطب ها و بیمارستان ها انتظار از مسئولان بهداشت بالا است و متولیان امر با متخلفان بی ملاحظه برخورد کنند.
دبیر ستاد بحران شهرستان ابهر در این جلسه با اشاره به مشکلات اجرای ناقص فاضلاب در شهرستان ابهر، ابراز کرد: نمونه ای بارز از این مشکلات ورود فاضلاب ابهر از 6 نقطه به رودخانه ابهررود است.
سعید خلجی در این جلسه افزود: 70 تا 80 درصد از این مشکلات به دلیل ورود فاضلابی است که در مجاور اداره اطلاعات قرار گرفته است.
وی افزود: تمامی حق آبه های ابهر با توجه به بارش باران برای ما قابل احترام است نه اینکه مردم دارای حق آبه فاضلاب باشند و در این زمینه مقرر شده با احداث یک کانال انحرافی قسمت اعظم فاضلاب ابهر به پایین پل معلم بریزد.
دبیر ستاد بحران شهرستان ابهر بیان کرد: با برآوردهای انجام شده در مناطقی مانند نیکان که آب کشاورزی و فاضلاب جوی ها در یک مسیر قرار دارد، با 350 متر کانال کشی این مسیرها به طور کامل از یکدیگر جدا می شوند.
وی درپایان تاکید کرد: باید پروژه فاضلاب شهری تکمیل شود تا شاهد اتمام بسیاری از مشکلات در این زمینه باشیم.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.