محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز نخست عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در سطح دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی مناطق روستایی استان زنجان از اسفند سال گذشته آغاز شده است و تا پایان خرداد امسال ادامه دارد.
به گفته وی، از زمان اجرای عملیات واکسیناسیون تاکنون 373 هزار و 319 هزار راس گوسفند و بز و 58 هزار و 239 راس گاو و گوساله در استان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه شرایط اقلیمی مناطق مختلف استان متفاوت است، مایه کوبی علیه تب برفکی در شهرستان طارم زودتر از دیگر شهرستان ها انجام شد.
حاج کاظمی اظهارکرد: عملیات واکسیناسیون از اسفند سال گذشته توسط 29 اکیپ دولتی و خصوصی به صورت رایگان آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.
وی تاکید کرد: دامداران از خرید دام سبک و سنگین از میادین و استان های همجوار خودداری کنند تا متحمل خسارت های غیرقابل جبرانی نشوند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، از دامداران خواست با رعایت مسائل بهداشتی به فروکش کردن این بیماری دامی کمک کنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با شماره 1512 گزارش دهند.
حاج کاظمی تاکید کرد: فاز دوم عملیات واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری دامی تب برفکی در استان زنجان آخر شهریور امسال اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سالجاری تاکنون 10 کانون جدید از بیماری دامی تب برفکی در روستاهای شهرستان های ابهر، زنجان و ماهنشان استان زنجان شناسایی و شیوع آن مهار شد.
58 راس دام سبک و سنگین در نتیجه ابتلا به بیماری تب برفکی در این استان تلف شد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.