رضا عسگری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سوم خرداد نماد مقاومت مردم ایران و نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.
وی یادآور شد: بیت المقدس، چند ویژگی داشت و عملیاتی بود که همه نیروهای مسلح توانستند با همکاری و هماهنگی خوب یک عملیات بسیار گسترده را با موفقیت به انجام برسانند.
عسگری اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه خرمشهر و مانوری که دشمن در جهت نا امیدسازی مردم پس از سقوط این شهر داشت و از آن به نفع خود بهره برداری می کرد، عملیات بیت المقدس معادلات دشمن بعثی و حامیان آن را به هم زد.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه این عملیات دشمنان را به طور کامل نا امید کرد، گفت: پس از آن عملیات های پیروزمندانه دیگری در جنگ اجرا و ثابت شد که با هماهنگی و وحدت میان نیروهای عمل کننده در جنگ می توان شاهد پیروزی بود.
وی خاطرنشان کرد: بازگشت امید به مردم، پیام بسیار مهمی بود که عملیات بیت المقدس داشت.
عسگری ادامه داد: در شرایطی که دشمنان قسم خورده بودند جنگ را به نفع خود تمام کنند، با این پیروزی در سوم خرداد مردم امیدوار شدند و جریان جنگ تحمیلی متحول شد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: امروز هم با توجه به شرایطی که وجود دارد و برخی کشورهای منطقه تصور می کنند می توانند برای ایران با هماهنگی رژیم صهیونیستی مشکلاتی ایجاد کنند، نیاز به امیدواری در جامعه احساس می شود.
وی اضافه کرد: پس از عملیات بیت المقدس تجهیزات جدیدی وارد کشور نشد، آنچه موجب پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس شد، وحدت و همدلی میان نیروها، پشتیبانی مردم و امیدی بود که در میان آنان شکل گرفت.
عسگری تاکید کرد: مراسم های مختلفی که به مناسبت سوم خرداد برگزار می شود، برای یادآوری همین موضوع است که نباید اتحاد میان تمام نیروها، پشتیبانی مردم و لزوم حفظ امید میان آنان را فراموش کرد.
سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در پی پیروزی عملیات بیت المقدس در سال 1361 بود. با وجود آنکه عملیات بیت المقدس برای اجرا در بازه زمانی یک تا چهار خرداد پیش بینی شده بود، اما رزمندگان اسلام در سوم خرداد به اهداف تعیین شده عملیات دست یافتند و خرمشهر را از دست رژیم بعثی خارج کردند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.