دکتر اصغر جعفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مسموم شدگان ناشی از مصرف قارچ سمی در استان 54 نفر را مردان و 52 نفر نیز زنان تشکیل می دهند و 2 نفر نیز در بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان بستری هستند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس سه نفر از مسموم شدگان با قارچ سمی در بیمارستان لقمان تهران و چهار نفر نیز در بیمارستان نمازی شیراز بستری هستند و خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.
جعفری خاطرنشان کرد: در هفته گذشته بیشترین مراجعین مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی را اهالی ماهنشان تشکیل می دادند که بررسی های انجام گرفته نیز نشان می دهد این تعداد نیز از شهرهای زنجان، ایجرود و سلطانیه رو به افزایش است.
وی بیان کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که شمار مراجعه کنندگان ناشی از مصرف قارچ سمی در این استان روند افزایشی یافته و تمامی مراکز درمانی استان نیز در آماده باش کامل هستند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان ادامه داد: هم استانی ها به این موضوع توجه داشته باشند که امکان تشخیص قارچ سمی و واقعی وجود ندارد و به سخنان افرادی که مدعی چنین کاری هستند، توجه نکنند.
وی اظهار کرد: این در حالی است تشخیص قارچ سمی از واقعی فقط در آزمایشگاهها امکانپذیر بوده و لزوم توجه عموم مردم به این موضوع ضروری است.
جعفری، علائم مسمومیت خفیف تا شدید با قارچ سمی را تهوع، استفراغ، سرگیجه ، زردی ، تشنج ، کاهش سطح هوشیاری و مشکلات گوارشی و کبدی ذکر کرد و گفت: این علائم به مرور زمان در فرد نمایان می شود و به عموم توصیه می شود در صورت مشاهده موارد ، فرد را برای اقدامات درمانی به مراکز درمانی ارجاع دهند.
وی، همچنین از هم استانی ها در خواست کرد قارچ خوراکی مورد نیاز را فقط از مراکز معتبر خریداری کنند.
به گزارش ایرنا، پیش از این و بر اساس اعلام محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مصرف قارچ سمی تاکنون در کشور 800 نفر از هموطنان را مسموم کرده است که از این تعداد 220 تا 230 نفر در بیمارستان بستری شدند و 11 نفر نیز فوت کردند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.