به گزارش ایرنا، رضا کابلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته 202 روستای استان زنجان با بحران آب آشامیدنی رو به رو بودند که امسال 81 مورد آنها از بحران خارج شده اند.
به گفته وی، لایروبی قنات، احداث 61 کیلومتر خط انتقال و 42 کیلومتر شبکه توزیع، ترمیم مخزن آب آشامیدنی و دیگر اقدامات انجام شده موجب خروج این روستاها از بحران آب آشامیدنی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: امسال 121 روستای استان زنجان با 70 هزار نفر جمعیت بحران آب آشامیدنی دارند.
کابلی یادآوری کرد: 37 روستا در شهرستان طارم، 36 روستا در شهرستان زنجان، 20 روستا در خدابنده، 18 روستای ماهنشان، هفت روستای ایجرود، پنج روستا در ابهر، در سلطانیه و خرمدره نیز هر یک با چهار روستای مشکل بحران آب آشامیدنی دارند.

** اعزام 2 اکیپ آبرسانی به روستای سیل زده کلکش
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: 2 اکیپ از سوی این شرکت به روستای سیل زده کلکش از توابع شهرستان زنجان به منظور توزیع آب آشامیدنی اعزام شدند.
کابلی افزود: سیل شامگاه سه شنبه در روستای کلکش موجب خسارت قابل توجهی به تاسیسات آب آشامیدنی این روستا شد.
وی با بیان اینکه این روستا تحت پوشش شرکت آبفار نیست، اظهارکرد: 2 اکیپ به منظور توزیع آب آشامیدنی بسته بندی به این منطقه سیل زده اعزام شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تاکید کرد: در صورت نیاز اکیپ های دیگری نیز برای توزیع بسته های آب آشامیدنی به روستای کلکش اعزام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 907 روستا دارد که از این تعداد 595 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
این شرکت 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.