حجت الاسلام قادر احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر مراجعات به دادگاه های استان به دلیل اختلافات مهریه، نفقه و اجرت المثل است و تعداد پرونده های طلاق نیز چشمگیر می باشد.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در موضوع مهریه، تصریح کرد: در قانون 2 راه برای پرداخت مهریه مشخص شده است که راه نخست عندالمطالبه و راه دوم عندالاستطاعه است.
حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: در روش نخست زوج اگر توان پرداخت مهریه را نداشته باشد به حبس محکوم می شود، اما در روش دوم در صورت نداشتن توانایی مالی زوج به پرداخت مهریه، محکوم به حبس نمی شود.
طبق ماده 1087 قانون مدنی مهر عبارت است از مالی که به مناسبت عقد نکاح، مرد ملزم به دادن آن به زن است، البته الزام مربوط به تملیک مهر، ناشی از حکم قانون است و ریشه قراردادی ندارد.
سرپرست مجتمع قضایی خانواده زنجان اظهار داشت: بیشتر طلاق ها در زنجان، به علت نبود شناخت کافی زوجین از یکدیگر اتفاق می افتد.
وی گفت: با افزایش طلاق، ضروری است تا مراکز تخصصی مشاوره به خانواده ها برای دستیابی به توافق برای ادامه زندگی مشترک زوج، راه اندازی و به این مسئله ورود پیدا کنند.
حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: بیش از 50درصد طلاق هایی که سال 95 در این شهرستان اتفاق افتاده در زمان نامزدی است و این آمار خطرناک و نگران کننده محسوب می شود.
وی با تبیین علت های مهم طلاق، افزود: بیکاری، درآمد کم، اعتیاد و نداشتن آشنایی کافی از مهارت های زندگی از جمله این علت ها به شمار می رود.
به گزارش ایرنا ، آمار ازدواج طی 6 سال گذشته در استان زنجان رو به کاهش و میزان طلاق به نسبت ازدواج رو به افزایش است.
واقعه ازدواج ثبت شده در استان در سال گذشته 9 هزار و 545 مورد بوده و طلاق ثبت شده نیز 2هزار و 405 واقعه بوده است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.