ابوالفضل جلیلوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع اعزام و پذیرش دانشجو از سه سال گذشته در دستور کار این دانشگاه قرار داشت که امسال شکل عملیاتی به خود می گیرد.
وی یادآورشد: طی این مدت اساتیدی از دانشگاه زنجان برای طی دوره های کوتاه و بلند مدت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شده اند.
جلیلوند اظهار کرد: دانشگاه های کشورهایی همچون مغولستان و چین طی 2 سال گذشته پیگیر اعزام دانشجوی ادبیات فارسی به این دانشگاه بودند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه زنجان گفت: طی 2 سال گذشته در کنار تلاش برای پذیرش دانشجو، تفاهم نامه های پژوهشی هم با کشورهای چین، ترکیه، روسیه و فنلاند منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه نفر از اساتید به طور مشترک با دانشگاه های خارجی، راهنمای پایان نامه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی سایر کشورها بودند.
جلیلوند تاکید کرد: این دانشگاه توان علمی و پژوهشی پذیرش دانشجویان تا مقطع دکتری را دارد و می تواند گام های موثری در این زمینه بردارد.
دانشگاه زنجان از سال 94، موضوع فعالیت های بین المللی را به شکل جدی دنبال می کند به گونه ای که از همان سال، موضوع اعزام اساتید و دانشجویان به مرکز آکادمی علوم چین آغاز شده است.
پس از آن دانشگاه زنجان فعالیت های مشترکی با برخی دانشگاه های روسیه، مغولستان، چین و اسپانیا داشته است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.