سهیلا فریقی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون همه مقدمات برای سنجش سلامت نوآموزان استان زنجان انجام شده و این طرح از هفته سوم خرداد در استان اجرا می شود.
به گفته وی، برای سالجاری هشت پایگاه سلامت سنجش نوآموزان دایر می شود که از این تعداد 2 پایگاه ثابت، سه پایگاه ثابت و سیار و سه پایگاه دیگر نیز فقط سیار فعالیت خواهد کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان، با بیان اینکه ثبت نام از پایه اول ابتدایی پنجم خرداد آغاز می شود، گفت: طی مرحله ثبت نام از نوآموزان در این پایه تحصیلی نوبت دهی الکترونیکی برای شرکت در طرح سنجش نیز توسط مدیران مدارس انجام و زمان مراجعه آن به والدین اعلام می شود.
فریقی تاکید کرد: والدین باید در زمان اعلام شده در پایگاه سنجش سلامت حاضر شوند چرا که شرکت بعد از زمان سپری شدن نوبت طرح مشکل خواهد شد.
وی یادآوری کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان، روزانه 38 تا 44 نوآموز در پایگاه ها مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان اظهارکرد: ثبت نام قطعی نوآموزان در مقطع اول ابتدایی و حتی صدور کارنامه دانش آموز منوط به نتیجه طرح سنجش سلامت است.
فریقی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در طرح سنجش سلامت امسال 19 هزار و 500 نوآموز دختر و پسر شرکت خواهند کرد.
وی افزود: هرسال نوآموزان به لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، جسمی - حرکتی، اختلال رفتاری 'اوتیسم' و هوش مورد سنجش قرار می گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان اعلام کرد: امسال علاوه بر این موارد سلامت کلیه، دهان و دندان آنها نیز با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی استان مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، طی سال گذشته 18 هزار نوآموز استان زنجان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.