به گزارش ایرنا، بخش پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان 22 آبان 94 به بهره‌برداری رسید.
دکتر حسن یاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین رده سنی بیماران تحت عمل پیوند کلیه استان، بین 30 تا 65 ساله ها تشکیل می دهند و این کار متناسب با وضعیت بیمار انجام می گیرد.
وی بیان کرد: بیماران واجد شرایط پیوندکلیه به طور معمول از طریق انجمن خیریه بیماران کلیوی به این مرکز معرفی می شوند که قبل از عمل آزمایش های لازم و موارد لازم دیگر انجام می شود.
یاری اضافه کرد: عمل پیوند کلیه در افراد با سنین بالا ریسک بالایی دارد و این کار با دقت و ظرافت خاصی انجام می گیرد تا بیمار دچار مشکل نشود.
وی اظهار کرد: این مرکز آمادگی دارد در صورت فراهم شدن عضو مورد نیاز هر هفته عمل پیوند کلیه برای بیماران متقاضی انجام دهد که این روند متغیر بوده اما وضعیت خوبی در این بخش وجود دارد.
این فوق تخصص کلیه ادامه داد: هزینه عمل پیوند کلیه بصورت دولتی پرداخت می شود و تمامی بیماران پس از ترخیص تا بهبودی تحت مراقبت های لازم قرار می گیرند تا مشکلی بوجود نیاید.
وی بیان کرد: امکان پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی در این استان وجود ندارد که البته این مهم نیازمند همکاری و تربیت نیروی متخصص این امر است که تحقق آن، چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان نیز در این ارتباط گفت: هم اکنون شمار بیماران دیالیزی استان به 410 نفر افزایش یافته که 40 در صد بیماران معادل نیازمند پیوند کلیه بوده که 200 نفر در انتظار پیوند هستند.
محمد رضا طهماسبی افزود: بیماران هدف برای پیوند کلیه نباید مشکلات ریوی و فشار خون داشته باشند که البته این کار از سوی متخصص داخلی انجام می گیرد.
وی بیان کرد: پیوند کلیه برای بیماران دیالیزی به 2 صورت از طریق بیمار مرگ مغزی و یا دهنده مناسب انجام می شود که در نوع اول آن امکانات و بسترهای لازم آن فراهم نشده و در نوع 2 آن نیز هزینه های بر بیمار تحمیل می شود.
طهماسبی خاطر نشان کرد: پیوند کلیه از دهنده مناسب به هزینه بالای 200 تا 300 میلیون ریالی با احتساب هزنیه های جانبی نیاز دارد و فقط عمل در مرکز درمانی آیت الله موسوی زنجان رایگان انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات لازم در شهر زنجان اغلب بیماران دیالیزی برای انجام عمل پیوند به تهران مراجعه می کند و این انجمن نمی تواند دخالتی در انتخاب ها داشته باشد.
بر اساس اعلام مدیر انجمن بیماری های کلیوی استان زنجان هم اکنون از مجموع 360 بیمار دیالیزی این استان 200 نفر در انتظار پیوند کلیه هستند.
به گفته وی، تاکنون برای یکهزار و 600 بیمار دیالیزی استان پرونده تشکیل شده است که یکهزار و 200 نفر با پیوند کلیه، مراقبت و پیشگیری در چرخه زندگی عادی قرار گرفته اند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.