مهدی اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز لازم و ملزوم هم بوده و با منابع دولتی محدود نمی توان مشکلات را با منابع وزارتخانه برطرف کرد.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیشتر موسسه های خیریه این استان درحوزه درمان و بهداشت فعالیت می کنند که ورود آنها به حوزه آموزش می تواند مشکلات این بخش را برطرف کند.
اسکندری افزود: بر این اساس این واحد دانشگاهی نیازمندی های خود را در حوزه آموزش اعلام کرده و ورود موسسه های خیریه با توجه به کارنامه درخشان ثبت شده بخش آموزشی، چشم انداز بهتری را در ادامه مسیر بوجود می آورد.
وی بیان کرد: خیران و عموم مردم به این موضوع توجه داشته باشند که هزینه ها و مبالغ یاد شده خیری در همان حوزه های یاد شده صرف خواهد شد و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: بخش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی پنج سال گذشته به لحاظ ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی، تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی و ارتقای رتبه های دانشیاری و استادی شیب بسیار تندی را طی کرده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس در مدت یاد شده تعداد کل دانشجویان 45 درصد ، دانشجویان تحصیلات تکمیلی 'کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی، دستیاری تخصصی پزشکی 146 درصد، تعداد کل رشته های تحصیلی از نظر تعداد 46 درصد رشد داشته است.
اسکندری افزود: این واحد دانشگاهی در تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی 64 درصد، اعضای هیات علمی 46 درصد، تعداد رشته های کارشناسی ارشد 153 درصد، تعداد دانشجویان دکترا، رشد چهار برابری و دستیار تخصصی 113 درصد رشد نشان می دهد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی زنجان ادامه داد: حوزه علوم پزشکی کشور درآمایش سرزمینی به 10 حوزه تقسیم بندی شده و استان زنجان به همراه استانهای قزوین، البرز و قم ، مرکزی در منطقه 6 کشوری قرار گرفته و به عنوان دبیرخانه انتخاب شده است.
این مسئول ادامه داد: برای تربیت انسان های توانمند در حوزه پزشکی مطالب ارائه شده به بازبینی جدی نیاز دارد چرا که با سلامت مردم سر و کار دارد.
وی یادآوری کرد: این در حالی است در گذشته حوزه آموزش علوم پزشکی بیشتر بر بخش درمان تاکید داشت و برای تغییر رویه باید بر حوزه پیشگیری و بهداشتی متمرکز شد تا عموم مردم کمتر دچار آسیب شوند.
اسکندی افزود: هم اکنون شیوع بیماری ها و تنوع بیماری ها متفاوت شده و حتی شکل بیماری ها نیز تغییر یافته و به عنوان مثال بیمار های متابولیک ناشی از تغذیه ناسالم و بی تحرکی در جامعه رو به افزایش است که این موارد در برنامه آموزشی لحاظ شود.
وی اظهار کرد: از طرفی هرم سنی جمعیت کشور به سمت پیر شدن حرکت می کند که در دهه های آینده شمار زیادی از افراد جامعه را این گروه تشکیل خواهند داد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: تربیت دانشجویان با توجه به رخدادهای آینده بستر مناسبی را برای ارائه خدمات مناسب و بهینه به گروههای هدف فراهم می کند که تحقق این مهم در گرو مدیریت مطلوب است.
وی خاطر نشان کرد:هم اکنون سه هزار و 810 دانشجوی علوم پزشکی زنجان در 60 مقطع رشته و 9 دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
از مجموع دانشجویان مشغول به تحصیل علوم پزشکی زنجان 706 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی، 101 نفر در مقطع دکترا و 213 را دستیاری تشکیل می دهد.
357 عضو هیات علمی نیز مشغول به تدریس هستند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.