جمال ناصحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان نظارت های جدی بر مراکز تهیه وتولید مواد غذایی به ویژه قنادی ها افزایش می یابد که در صورت مشاهده موارد و گزارش های مردمی با متخلفان برخورد می شود.
وی اظهار کرد: کارشناسان بهداشت محیط استان در بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی به دستگاه پرتابل ' سنجش آلودگی مواد غذایی' مجهز هستند و این کار برای اولین بار بصورت گسترده در سطح استان انجام می گیرد.
ناصحی افزود: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان آموزش های لازم در ارتباط با چگونگی روغن مصرفی و مواد اولیه و کارت بهداشتی به متصدیان مربوطه به ویژه قنادی ها داده شده است.
وی بیان کرد: طی این ماه فعالیت صنوف غیر مرتبط برای عرضه زولبیا و بامیه، آش و حلیم پزی افزایش می یابد که به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی مشکلاتی بوجود می آید و بر این اساس توصیه می شود، شهروندان مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر و شناسنامه دار تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت بازرسان بهداشت محیط استان بصورت شفیت صبح و بعداز ظهر از ساعات هشت صبح تا هشت شب تعیین شده است و در صورت نیاز و دریافت گزارشی خاص مورد، پس از افطار نیز رسیدگی می شود.
به گفته این مسئول بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان 10 اکیپ بهداشتی در استان زنجان بر واحدهای عرضه و تولید مواد غذایی به ویژه زولبیا و بامیه نظارت می کنند.
شهروندان زنجانی نیز می توانند مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.