به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان زنجان افزود: هر زمانی که ارز دچار نوسان می شد، نرخ اقلام اساسی در بازار دچار افزایش قابل توجه می شود.
وی یادآور شد: این دوره هم نرخ ارز افزایش یافت اما نرخ ارزاق عومی و کالاهای اساسی کمتر دچار نوسان شد.
عسگری اظهار کرد: دولت سامانه یکپارچه معاملات ارزی را فعال ساخت، به این معنا که هر اقدامی در حوزه ارزی انجام می شود، به صورت قانون مند رصد شود که منشا این ارز کجا بوده است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: دست مجموعه کسانی که تقاضای ارزی در کشور داشتند و تقاضا را در جهت قاچاق کالا و اقدامات ممنوعه ای که مخرب اقتصاد بود، از سیستم ارزی کشور کوتاه شد و نمی توانند از بازار رسمی ارز ارتزاق کنند.
وی خاطر نشان کرد: برآوردی اقتصاددانان در حوزه این بخش از نیاز ارزی کشور که مخرب هم بوده، بیش از 20 میلیارد دلار بوده که 11 میلیارد دلار آن فقط در بحث قاچاق هزینه می شد.
عسگری ادامه داد: برآوردی که در حوزه قاچاق انجام می شود، این عدد از 25 میلیارد دلار در پایان برنامه چهارم توسعه به 11 میلیارد دلار طی سال گذشته رسیده است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: دولت با راه اندازی این سامانه مجموعه مبادلات ارزی در کشور را کنترل می کند، امروز کسانی که نیاز ارزی در چارچوب ضوابط و مقررات و سیاست های اصلی کشور داشتند، در قالب نظام رسمی ارزی پاسخ تقاضای خود را دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: به حتم اگر صبور باشیم و به درستی از این مقطع عبور کنیم، شرایط رو به بهبود خواهد بود و باید تلاش کرد که این شرایط و جو ناامیدی به که وخامت اوضاع دامن می زند، به درستی مدیریت شود.
عسگری تاکید کرد: کارکرد احزاب در زمان خارج از انتخابات هم مطرح شود، پیگیری کنند، مشارکت داشته باشند و در حوزه های مختلف به عنوان مشاوران قابل اعتمادی که در جامعه حضور دارند نقش ایفا کنند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: چه احزاب همسو و چه منتقد دولت، شاید مباحثی که مطرح می کنند، اگر انتقاد از سر دلسوزی باشد، به حتم به عنوان ساز و کار موثری می تواند مطرح شود.
وی افزود: امروز به نظر می رسد که هدف دشمن، نا امید کردن مردم است برای مقابله با این هدف، باید از همه توان برای اقناع سازی افکار عمومی مبنی بر توجه به آنان در سیاست گذاری ها و اجرای برنامه ها، بهره گرفت.
عسگری یادآورشد: احزاب، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها می توانند این مباحث را به خوبی منتقل کنند و باید از ظرفیت آنان به درستی بهره گرفت.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: یکی از چالش های جدی موضوع با است که دستگاه های متولی این حوزه، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و با توجه به شرایطی که شهرستان دارد، بتوان کارهای اثرگذاری انجام داد.
وی اظهار کرد: شرایطی که دشمن ما ایجاد کرده و تلاش می کند که برنامه های خود را با قلدری پیش ببرد و ایران را به عنوان سدی در برابر خود می بیند، ما باید به حتم از این مقطع عبور کنیم.
عسگری خاطر نشان کرد: نخست باید باور داشته باشیم که می توانیم روی پای خود بایستیم و با این نگاه هم، اقدامات بسیار خوبی طی سال های گذشته به ویژه پس از طرح مباحث اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب انجام گرفته است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: شرایط مروز کشور نیازمند توجه ویژه به مسائل معنوی است و باید تلاش کرد و در جهت رفع مشکلات جامعه دست در دست هم قدم برداشت.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان به حتم میزان جرم و جنایت در سراسر کشور کاهش می یابد و اختلافات کمتر و دادگاه ها و دستگاه های قضایی خلوت تر می شوند.
عسگری اضافه کرد: این روزها مجموعه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی، در تلاش هستند تا مردم را نا امید کنند و تلاش خود را معطوف به این می کنند که در صفوف به هم فشرده مردم اخلال ایجاد کنند و تفرقه را جایگزین همدلی سازند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: در چنین شرایطی باید از فضای معنوی موجود در ماه مبارک رمضان حداکثر بهره برداری را برای کمک به افزایش این همدلی و وحدت موجود در جامعه استفاده کنم.
وی تاکید کرد: نظام اسلامی همه تلاش خود را به کار گرفته تا به همه آحاد جامعه خدمت رسانی کند و در نگاه منصفانه هم طی 40 سال گذشته اقدامات اثر گذار و گسترده خوبی انجام گرفته است.
عسگری تصریح کرد: نیازهای مختلفی هم همچنان هست و ما باید تلاش کنیم که در عین ارائه گزارش شرایطی را فراهم کنیم که امیدواری روز به روز افزایش یابد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بر همین اساس هم به تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد و گروه هایی که در اقناع افکار عمومی موثر هستند باید نقش پررنگی تری داده شود.
وی افزود: از دستگاه ها هم انتظار دارم که از مجموعه اقدامات خود علاوه بر ارائه گزارش های دقیقتر، پیگیری مستمری داشته باشند.
عسگری یادآورشد: باید بابت این بارندگی های اردیبهشت خداوند را شاکر بود اما در کنار هم جاری شدن سیل و آبگرفتگی هم به 42 واحد مسکونی روستایی خسارت زد.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه اگر به اندازه مردم به مباحث حساسیت داشتیم هیچ خدشه ای به نظام وارد نمی شود، به اقدام یک کشاورز زنجانی در جلوگیری از واژگونی قطار تبریز – زنجان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: این کشاورز در مسیر حرکت به زمین خود، مشاهده می کند که بخشی از ریل راه آهن خسارت دیده است، منتظر می ششود تا در صورت تردد قطار، آن را متوقف سازد و لکوموتیوران را از حادثه مطلع سازد.
عسگری خاطر نشان کرد: با همین اقدام کشاورز از یک فاجعه بزرگ انسانی جلوگیری می شود و پس از آن هم شرکت راه آهن طی پنج ساعت در کنار انتقال مسافران با اتوبوس، اقدام به اصلاح، بازسازی و بازگشایی مسیر می کنند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.