شهرام طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان استان پرظرفیتی به شمار می آید و بهره گیری از این توانمندیها نیازمند برنامه ریزی و سیاستگزاری است.
وی یادآورشد: این برنامه ریزی ها به حتم باید بر اساس داده های حاصل از مطالعات آمایش سرزمین باشد تا بتوان به سهم درستی از ترکیب جمعیتی و اقتصادی در کشور دست یافت.
طهماسبی اظهار کرد: مطالعات آمایش، اسناد بالا دستی هستند و جزئیات اقدامات مورد نیاز در آن مطرح نمی شود و در حقیقت چارچوبی برای حرکت رو به جلو در دسترس قرار می دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: به حتم یکی از بسترهای توسعه چشم گیر این استان بخش گردشگری است اما باید برنامه ریزی درست و همه جانبه ای برای بهره گیری متوازن از امکانات در این زمینه انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محورهای مهم در این استان که باید برای توسعه به حتم مورد توجه قرار گیرد، بخش خدمات به خصوص خدمات برتر همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می شود که تاکنون مغفول مانده است.
طهماسبی ادامه داد: بخش انبوه تولید ثروت، اشتغال و اقتصاد این استان مربوط به فعالیت های کشاورزی است که اغلب آن به روش های سنتی و به دور از روش های نوین انجام می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس این معیارها و شاخص های ارزیابی شده، دستیابی به حداکثری بهره وری در هر یک از بخش های گردشگری، خدمات و کشاورزی نیازمند بهره گیری از روش های نوین و صنعتی است.
وی تاکید کرد: تصور می شود با حرکت و تجهیز صنعتی، روند رشد زنجان دچار حرکت شتاب داری شود.
33 درصد اشتغال این استان در بخش کشاورزی است و در بخش گردشگری نیز زنجان ' گنبد سلطانیه'، یکی از آثار ثبت شده جهانی از ایران را در خود جای داده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.