محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ضیافت مهربانی از اول ماه مبارک رمضان در استان اجرا می شود و مسئولان هر شب در منزل یکی از مددجویان که دارای مشکلات عدیده هستند حضور بهم رسانده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار می گیرند.
وی یادآوری کرد: یکی از مهمترین رویکردهای بهزیستی خدمت رسانی به خانواده های نیازمند، معلولین و زنان بی‌سرپرست بوده و در این میان اکرام محرومان و مستمندان در دین مبین اسلام با هدف ریشه کنی فقر در جامعه و برقراری عدالت تاکید شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان، آگاه سازی جامعه با خدمات گسترده و متنوع سازمان، ایجاد امید وحس نوع دوستی در مددجویان و همچنین تقلیل و رفع مشکلات معلولین و مددجویان را از اهداف اصلی این طرح برشمرد.
وی بیان کرد: خیران می توانند در راستای تامین هزینه های معیشت، هزینه درمان، مسکن، اشتغال، تحصیل و ازدواج به مددجویان بهزیستی کمک کنند و مشارکت انها بسیار تاثیر گذار است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سال گذشته اقشار مختلف مردم و خیرین استان 2 میلیارد ریال در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به مددجویان بهزیستی استان کمک کردند.
این مسئول ادامه داد: باتوجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت ورسیدگی به امور مددجویان تحت پوشش ضروری است با بهره گیری از توان آحاد جامعه و از طریق جلب وجذب کمکها ، حمایتهای مادی ومعنوی عامه مردم شرایط رشد وبالندگی معنوی ،اجتماعی واقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم شود.
وی اظهار کرد: تعداد افطاری های برگزار شده خیرین طی مدت یاد شده 104 برنامه به ارزش89 میلیون ریال بود که تعداد 67 نفر از مدیران و مسئولان استانی در برنامه ضیافت مهربانی بهزیستی شرکت کرده و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال بصورت نقدی و 800 میلیون ریال به صورت غیر نقدی مشارکت کردند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح ضیافت مهربانی، طرح شکرانه سلامت، طرح حامی از طرح‌های مهم بهزیستی بوده که همه ساله در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
هم اکنون بیش از 15 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان بوده و از خدمات مستمری ، موردی و سایر امکانات بهره مند هستند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.