به گزارش ایرنا، سید منصور برقعی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جشن خودکفایی و توانمندسازی 2 هزار و 300 خانوار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد زنجان در جمع خبرنگاران افزود: طی سال گذشته و با اقدامات انجام گرفته 136 هزار فرصت شغلی برای گروه های هدف این نهاد در کشور تحقق یافت که این مهم در سال جاری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: مسیر دیگری برای اشتغال مددجویان از طریق کاریابی در نظر گرفته شده که طی سال گذشته 20 هزار مورد اشتغال در سطح ملی پیش بینی شده بود که از این میزان 18 هزار شغل محقق شد و به عبارتی 95 درصد برنامه های اشتغال این نهاد به وقوع پیوست.
برقعی افزود: هم اکنون کمیته اصلی ترین نهاد تولید اشتغال در کشور محسوب می شود که با نگاه به ایجاد مشاغل خرد و خانگی درصدد رفع مشکل بیکاری و تقویت تولید داخلی است.
وی بیان کرد: برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 210 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که یکهزار و 700 میلیارد تومان آن از طریق سیستم بانکی تامین شد.
این مسئول ادامه داد: ضعیف ترین اقشار صادق ترین و امین ترین در پرداخت اقساط وام هستند و این در حالی است و اقساط معوقه وام های خرد در کشور به 2 درصد نمی رسد.
وی اظهار کرد: مددجویی که به استقلال مالی می رسد، بطور طبیعی باید از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شود که فرد یا خانواده نیازمند دیگری تحت پوشش قرار بگیرد.
به گفته این مسئول، بالغ سه میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد کشور هستند که 60 درصد آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.