به گزارش ایرنا، سید منصور برقعی روز دوشنبه در جشن خودکفایی و توانمندسازی 2 هزار و 300 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان افزود: متولیان و مسئولان امر بویژه خیران می توانند با اتخاذ تدابیر لازم در راستای فقر زدایی جامعه حرکت کنند و مجلس شورای اسلامی نیز بخشی از وظایف خود را در این راستا عمل کرده است.
این مسئول ادامه داد: اگر تلاش جدی برای بسته شدن مسیر فقر از قوانین و سیاست های پولی و مالی انجام نشود، اتفاقاتی رخ می دهد که آثار آن در فاصله نه چندان دور در زندگی قشر پایین جامعه نمایان می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: صورت مساله ایجاد فقر باید مورد توجه قراگیرد و هنگامیکه پاک شد به تعیبر مقام معظم رهبری کمیته امداد پس از آن باید وارد کار فرهنگی شود.
برقعی ادامه داد: متاسفانه سرپرست سالمند فاقد درآمد توسط فرزندان خود مورد حمایت نیستند، در صورتیکه به لحاظ شرع و قانون مدنی به صراحت اعلام شده که نیازهای زندگی والدین توسط فرزندان تامین شود.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: بروز این مساله به مشکلات متعددی باز می گردد و این در حالی است که در فرهنگ سازی اجتماعی آنگونه که باید و شاید کار عمده ای انجام نگرفته و همه دستگاههای متولی مسئول هستند.
برقعی افزود: کار کمیته امداد از نقطه فقر آغار شده که ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی دارد و در صورت رسیدگی نکردن مشکلات عدیده ای را بوجود می آورد.
این مسئول خاطرنشان کرد: کارکنان کمیته امداد سرباران فقر زدایی محسوب می شوند و در این میان برای رفع مشکلات گروه های هدف باید منشا مشکلات را بیش از گذشته شناخت.
وی گفت: زنجان از استان هایی در کشور محسوب می شود که فقر را با با توان اجتماعی درون زا حل کرد و این مهم بدلیل وجود ظرفیت های استثنایی آن در بخش های مختلف است.
برقعی اظهار کرد: هم اکنون 24 هزا ر و 500 خانوار تحت پوشش در استان زنجان وجود دارند که از این تعداد 18 هزار را سرپرست خانوار سالمند تشکیل می دهند که توان کار نکردن نداشته و حداقل 50 درصد خانواده ها با سرپرست سالمند اداره می شوند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از 60 مددجو، کار آفرین و نخبه کمیته امداد استان زنجان در حوزه های گوناگون قدردانی شد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.