به گزارش ایرنا، علیرضا جزءقاسمی روز یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زنجان افزود: پیش بینی می شود بعد از تکمیل تصفیه خانه های شهری، تولید پساب فاضلاب حدود 30 میلیون مترمکعب باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: ادامه روند کاهشی بارندگی ها و استفاده نادرست از منابع آبی استان، تامین آب شرب را با خطر مواجه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون تامین آب شرب 9 شهر در استان به سختی انجام می شود و باید مردم در مصرف منابع آبی از جمله آب شرب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان اظهار داشت: سال گذشته نزدیک 29 کیلومتر از شبکه توزیع آب شرب اصلاح و حدود 9 هزار کنتور خراب و کم دقت تعویض شد.
وی افزود: 30 درصد منازل استان دارای شبکه فاضلاب شهری و 42 درصد منازل شهر زنجان دارای شبکه فاضلاب شهری است.
جزءقاسمی خاطرنشان کرد: همواره تلاش کرده ایم تا به سمت مدیریت تقاضا حرکت کنیم و اقدامات این شرکت نیز در راستای کاهش تلفات آب در شبکه و حوادث آن انجام می شود.
وی گفت: برای کیفیت بخشی به عملکرد و ارتقای سطح اطلاعات فنی کارکنان شرکت، حدود یکهزار و 400 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نیازمند بازنگری و رفع ایراد در نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی در زنجان هستیم
شهرام طهماسبی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید نگاه همه بخش ها به توان و ظرفیت داخلی باشد، تا شاخص های اصلی اقتصاد در کشور با این رویکرد رونق یابد.
طهماسبی تصریح کرد: باید در مقوله تولید داخلی ظرفیت هایی که تاکنون در استان نادیده گرفته شده، شناسایی و مورد توجه برنامه ریزان و مدیران قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: مخالف طولانی شدن فرایندهای اداری برای انجام امور بخش خصوصی هستیم و معتقدیم باید این روند به شدت کوتاه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان افزود: مدیران دولتی همکار با بخش خصوصی باید توان خود را برای استفاده بیشتر از منابع بانکی در کمک به این بخش حیاتی اقتصاد در استان متمرکز کنند.
وی تاکید کرد: تعامل اداره های دولتی باید به گونه ای باشد تا با بحث های کارشناسی بتوانیم به بازنگری در نحوه اجرای سیستم اقتصاد مقاومتی و رفع ایرادهای آن بپردازیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: برای معضل بالا آمدن آب های سطحی در شهر زنجان به ویژه جنوب استان، باید طبق برنامه ریزی و مطالعات عمل شود، تا در آینده به لحاظ مدیریت آب های سطحی مشکل جدیدی به وجود نیاید.
مهرداد سلطانی تصریح کرد: بخش عمده ای از این آب ها نیز به متصل نبودن خانه های منطقه به شبکه فاضلاب شهری و استفاده از چاه های جذبی برای دفع فاضلاب است.
وی خاطرنشان کرد: باید از تجارب سایر شهرها در رفع این مشکل استفاده کنیم، تا در سریع ترین زمان و کمترین مسئله این موضوع حل شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: پساب فاضلاب رها شده در زنجانرود، باید برای تغذیه مصنوعی دشت ممنوعه استفاده شود و طبق بخشنامه وزارت نیرو اجازه بهره برداری در حوزه دیگری در حال حاضر وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر حجم پساب فاضلاب شهری که در زنجانرود رهاسازی می شود، 360 لیتر بر ثانیه است.
در حال حاضر به خاطر نبود خط لوله انتقال، صنایع تولیدی زنجان از این پساب استفاده ای نمی کنند.
دشت زنجان سال گذشته نزدیک 90 سانتی متر افت داشته و سال 95 هم 57 سانتی متر از ارتفاع این آب ها کم شده است.
مساحت دشت زنجان بیش از یکهزار و 900 کیلومتر مربع است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.