جمال ناصحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنابراین به مردم این مناطق توصیه می شود برای حفظ سلامتی از این منابع استفاده نکنند و علاوه بر آن به توصیه های بهورزان در ارتباط با بحث استفاده از کلر مادر توجه جدی داشته باشد.
وی بیان کرد: بر این اساس وضعیت آب آشامیدنی روستاهای استان در حد قابل قبولی است، اما در صورت وجود هر گونه مشکل از نظر سلامت آب میکروبی و شیمیایی موارد بررسی و پیگیری می شود.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: در صورت عدم دسترسی روستاییان به کلر مورد نیاز و برای پیشگیری از بروز بیماری های مختلف باید به جوشاندن آب به مدت یک تا سه دقیقه اقدام و پس از خنک شدن آن را مصرف کنند.
ناصحی خاطرنشان کرد: با همکاری کارشناسان این حوزه روزانه کلر سنجی و نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی استان انجام می گیرد و براین اساس چاههای آب آشامیدنی مورد استفاده نیز مشکل بهداشتی ندارند.
وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و با مشارکت کارشناسان بهداشت محیط استان بصورت روزانه کلر سنجی و نمونه برداری میکروبی آبی انجام می شود و تا کنون مشکلی بهداشتی حاد گزارش نشده است.
این مسئول تاکید کرد: با توجه به دستور العمل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماهانه یکبار نمونه برداری از سامانه های آب توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام می شود و در صورت وجود هر گونه آلودگی احتمالی مراتب به سازمان متولی اعلام می شود.
ناصحی افزود: این در حالی است انجام کلر سنجی و آزمایش های مربوط به آب در روزهای گرم سال بویژه تابستان بیش از گذشته تشدید می یابد و این مهم در مناطق روستایی نمود بیشتری دارد.
به گزارش ایرنا، تابستان سال گذشته 202 روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مشکل آب آشامیدنی داشتند که این تعداد به 121 روستا کاهش یافته و 86 روستا از بحران خارج شده اند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.