اسرافیل نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12 خط و 11 مرکز در این هفت شهر استان آماده ارائه خدمات معاینه فنی به خودروها هستند.
وی یادآورشد: در شهرستان زنجان پنج و در هر یک از شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار، آببر، سلطانیه و هیدج یک مرکز دایر است.
نیازی اظهار کرد: در سطح کشور 526 مرکز معاینه فنی فعالیت می کنند که سهم زنجان از آنها به 2.1 درصد می رسد.
مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان گفت: میانگین فاصله مراکز معاینه فنی استان از مرکز استان 62 کیلومتر و میانگین فاصله شهرهای فاقد معاینه فنی از نزدیکترین مرکز به 42.5 کیلومتر می رسد.
وی خاطر نشان کرد: چهار آزمایشگاه همکار اداره کل استاندارد در زمینه تست هیدرواستاتیک گواهینامه دریافت کرده اند و سه مرکز هم در تلاش برای دریافت چنین مجوزی هستند.
نیازی از ابلاغ قانون تقلیل دوره معاینه فنی خودروها خبر داد و اضافه کرد: بر اساس تبصره 1 ماده 6 قانون هوای پاک مصوب سال 96 مجلس شورای اسلامی از ابتدای امسال دوره معاینه فنی از پنج سال به چهار سال کاهش می یابد.
مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان گفت: خودروهای شخصی و دولتی تولید داخل مدل 92 و قبل از آن، خودروهای شخصی وارداتی مدل 2013 و پیشتر و خودروهای عمومی و تاکسی مدل 95 و قبل از آن مشمول معاینه فنی هستند.
در همین قانون ابلاغ شده است که دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید، برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال تعیین می شود.
دوره‌های انجام معاینه فنی پس از این دوره و تعرفه انجام معاینات بر اساس مقرراتی است که به پیشنهاد سازمان و وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی به تصویب هیأت وزیران می رسد تعیین می شود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.