محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس یکهزار و 111 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و 445 نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی نیز از بیمه روستایی و عشایری استفاده می کنند.
وی یادآوری کرد: در برنامه ششم توسعه به ارتقای ظرفیت قانونی سازمان بهزیستی در بخش های مختلف به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد توجه و نقش ویژه ای داده شده است.
محمدی افزود: یکی از اقدامات مهم این اداره کل برای خدمات رسانی به گروه های تحت پوشش تقویت و توسعه سازمان های مردم نهاد، موسسه های خیریه و کلینیک های مددکاری بوده که تا حدود زیادی یاریگر بهزیستی هستند.
وی بیان کرد: وظیفه بهزیستی برنامه ریزی، راهبری و نظارت بر دیگر فعالیت ها در راستای اهداف این سازمان است که با تشکیل موسسه های خیریه و واگذاری امور به مردم بسیاری از مسائل و مشکلات به حداقل کاهش می یابد.
این مسئول ادامه داد: دولت منابع محدودی دارد به همین دلیل خیران برای مشارکت و خدمات رسانی بهتر به گروه های هدف و دیگر افراد نیازمند باید بیش از گذشته پیشقدم شوند.
وی ابراز کرد: طی سال گذشته و با وجود کمبود منابع مالی 341 خانوار تحت پوشش بهزیستی توانمند شدند و همین روند در سال جاری نیز پیگیری خواهد شد.
محمدی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان 24 هزار پرونده مدجویی را به مددکاران واگذار کرده است که اقدامات مورد نیاز آنان پس از مصاحبه های اولیه، بازدید از منزل و شناخت خانواده های آنان انجام می شود.
به گزارش ایرنا، بهزیستی یک نهاد حمایتی و توانمندساز است و خروج سالانه 10 درصد از مددجویان را از چرخه حمایتی خود در دستور کار دارد.
هم اکنون 10کلینیک مددکاری اجتماعی باحضور 32 مددکار اجتماعی در زنجان فعال هستند و به زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان خدمات ارائه می کنند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.