حسین بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی تعرفه های درمانی و پیشنهادات اولیه سازمان نظام پزشکی نیز به موقع به شورای عالی سلامت اعلام می شود.
وی یادآوری کرد: متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که با انجام این فرآیند از ابزارهای قانونی لازم در این بخش نیز استفاده نمی شود و حتی کارشناسان امر نیز قیمت های اعلام شده را کارشناسی نمی دانند.
بابایی افزود: بروز این مساله موجب می شود سرمایه گذاری حوزه سلامت نیز برای بخش خصوصی ناممکن شده و همه قیمت ها برای پرداخت هزینه ها بسیار افزایش یابد.
وی اظهار کرد: بر این اساس کمیسیون های مشورتی سازمان نظام پزشکی به ویژه تعرفه و بیمه پیشنهادات تعرفه های درمانی خود را در ماههای آذر و دی سال گذشته اعلام کرد که هم اکنون در سطح کشور اعلام شده اما در سطح استانی ابلاغ نشده است.
رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور هدر رفت منابع در این بخش به دلیل نبود نظارت و مدیریت های لازم به وقوع پیوست و این موضوع مشکلاتی را بوجود آورد.
وی بیان کرد: در صورت نظارت های دقیق بر منابع طرح تحول سلامت از طریق صندوق های بیمه ای نیز می توان خدمات با کیفیتی را ارائه داد.
عضو کمیسیون تعرفه و بیمه و شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: تا زمانی که مدیریت بهینه منابع در بخش سلامت انجام نگیرد، هدر رفت اعتبارات موجب می شود کمبود ها بیش از گذشته نمایان باشد.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دانشگاههای دولتی طی سال گذشته نتوانستند مطالبات جامعه پزشکی را به موقع پرداخت کنند که این معضل را می توان با مدیریت منابع هدر رفت منابع برطرف کرد.
بابایی خاطر نشان کرد: تعرفه های درمانی اعلام شده سال جاری در مقایسه با تورم کاهش دارد و در واقع پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته بدون در نظر گرفتن تورم بوده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.