به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلم افزود: کرامت معلمی، بزرگ و عزیز بودن آن در همه ادیان، اندیشه ها اقوام و ملل ثابت شده است و در همه اجتماعات نیز به لحاظ فطری افراد به کسی که از او آموزش می بینند به دیده تکریم نگاه می کنند.
وی تاکید کرد: اصل تکریم معلم دارای دو مقوله است که نخستین آن مردم و مسئولین و از جنبه دیگر نیز خود معلمان هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خود معلم در کرامت دخیل و پایه اصلی است چرا که زمانیکه خود این حس را داشته باشد، جامعه نیز چنین دیدگاهی را نسبت به وی خواهد داشت.
حجت الاسلام خاتمی یادآوری کرد: معلم چراغ راه است و اگر انتظار تکریم داریم باید ابتدا از خود شروع کنیم.
وی به برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت اشاره و اظهارکرد: در اجرای برنامه های آموزش و پرورش نباید جزیره ای عمل کرد.

** وجود آموزش و پرورش توسعه یافته نیازمند معلمانی متخصص است
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم افزود: شهید مطهری بعد از انقلاب اسلامی الگوی معلمی است و این شهید نماد علم، فرهیختگی و شجاعت بود.
مریم رشتچی با بیان اینکه هفته معلم فرصتی برای تجلیل از دانایی و خرد و اندیشه است، یادآوری کرد: تجلیل از مقام شامخ معلم، شان و منزلت آن با زبان مادی امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: معلمان اندیشه ساز و اندیشمند، انسانیت، اخلاق و مهربانی را آموزش می دهند و بر آموزش آینده سازانی متعهد، متخصص و با اخلاق و ادب همت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر خواهان جامعه ای پیشرفته هستیم باید در علم و تکنولوژی سرآمد و آموزش و پرورش توسعه یافته داشته باشیم و وجود چنین دستگاهی نیز نیازمند معلمانی متعهد، متخصص و با انگیزه است.
رشتچی اظهارکرد: امیدواریم همه نهادها و سازمانها با مشارکت فعال و موثر برای کمک به آموزش و پرورش اهتمام داشته باشند.
وی تاکید کرد: حل مشکلات نامحدود آموزش و پرورش فقط به وسیله این دستگاه آموزشی ممکن نیست بلکه نیازمند همراهی همه صاحبان اندیشه است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 18 هزار معلم است که برای تعلیم و تربیت بیش از 180 هزار دانش آموز تلاش می کنند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.