به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای گذشته به علت بارش های رگباری در برخی روستاهای بخش های ماهنشان، دندی و زنجانرود به تعدادی خانه ها آسیب وارد کرد که خوشبختانه در روستاهای هدف آسیب جانی گزارش نشد.
وی خاطرنشان کرد: پایگاه امداد شمالغرب کشور در این استان بنا به دلایلی در مکانی مناسب احداث نشد که با بهره برداری از این مکان آموزش های تخصصی ارائه می شود اما به لحاظ تامین تجهیزات مشکلاتی دارد که در سال جاری نسبت به برطرف کردن انها اقدام خواهد شد.
این مسئول در ارتباط با تامین بالگرد مورد نیاز این جمعیت گفت که اولویت استقرار آن فرودگاه زنجان است که تا کنون این مهم عملی نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: برحسب تفاهم نامه منعقده با صلیب سرخ مربیان آلمانی سالی 2 بار برای ارائه آموزش های امداد و نجات در مناطق مختلف کشور حضور می یابند.
وی بیان کرد: این در حالی است که از سال 79 چندین قلاده سگ جستجوگر هلال احمر در اختیار این جمعیت قرار دداه شد که در زلزله بم این سگ ها 6 نفر را زیر آوار پیدا کردند.
میرزایی یادآوری کرد: نگاه جامعه بین المللی و صلیب سرخ موجب شد اقداماتی برای تبادل اطلاعات با صلیب سرخ جهانی برای سرمایه گذاری بیشتر انجام بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در هر استان 2 سگ جستجوی زنده یاب تامین شده ومربیان ان مداوم اموزش می بینند که همین مساله سرعت عمل انها در هنگام بروز وقایع را به مراتب افزایش می دهد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.