علیرضا زراعتچی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از شروع طرح واحد درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان که با تلاش تیم پزشکی این واحد جزو واحدهای پیشرو در کشور بشمارمی آید با اقدامات قابل توجهی رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس درمان و پیشگیری از عوارض سکته مغزی در زمان طلایی زیر سه ساعت پس از سکته امکان پذیر است که این کار در استان زنجان زیر یکساعت انجام می گیرد، چرا که اتلاف وقت، عوارض متعددی را بر جای می گذارد.
زراعتچی افزود: سال گذشته و با انجام اقدامات درمانی به موقع برای 307 مورد بیمار دچار سکته قلبی از عوارض و مرگ حتمی پیشگیری شد.
وی بیان کرد: طی مدت یاد شده 990 هزار نفر به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند که از این تعداد 50 هزار و 627 نفر عمل حراحی قرار گرفتند و اقدامات لازم انجام شد.
به گفته این مسئول سال گذشته 19 هزار و 927 مورد زایمان طبیعی و سزارین در مراکز بیمارستانی استان ثبت شد و 20 هزار و 47مورد موالید نیز به ثبت رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: از مجموع 13 بیمارستان فعال استان ، 11 بیمارستان گواهی اعتبار بخشی درجه یک،2 مورد دیگر درجه 2 را دریافت کرده و هم اکنون هفت کارشناس دانشگاه علوم پزشکی عضو کانون ارزیابان کشوری اعتبار بخشی در راستای تحقق نسل سوم اعتبار بخشی هستند.
وی ابراز کرد: هم اکنون چهار واحد Home care ' مراقبت در منزل' جهت سهولت ارائه خدمات پرستاری به گروههای مختلف راه اندازی شدهکه گسترش آن نتایج سودمندی را به دنبال دارد.
زراعتچی افزود: طی مدت یاد شده اورژانس استان نیز 37 هزار و 880 ماموریت پیش بیمارستانی را انجام داد که از این تعداد هفت هزار و 561 مورد تصادف شهری و چهار هزار و 292 مورد نیز جاده ای بوده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: در همین مدت یاد شده به 528 مورد از مادران باردار پر خطر رسیدگی شد که از این تعداد 39 مورد نزدیک به مرگ بود و علاوه بر آن از خانواده های 20 مرگ مغزی نیز در استان برای اهدای عضو رضایت حاصل شد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.