به گزارش ایرنا، علیرضا علیزاده روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: استفاده از انشعاب های غیر مجاز برق در روستاها و اطراف شهرهای استان در سالهای اخیر نمود بیشتری یافته است.
وی بیان کرد: استفاده از انشعاب غیر مجاز برق، پیک بار برق مصرفی را به مراتب افزایش می دهد و این موضوع معضلات و مشکلات عدیده ای را موجب می شود.
علیزاده افزود: این شرکت اکیپ های مستقلی به همراه عوامل نیروی انتظامی برای نظارت های مستمر روزانه بطور در تمامی شهرهای استان ساماندهی کرده است.
علیزاده افزود: سال گذشته برخورد با استفاده کنندگان از انشعابات غیرمجاز ( برق، گاز و آب ) توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در این میان ورود مقامات قضایی برای اقدامات کارساز نیز مورد توجه قرار گرفت.
وی اظهار کرد: با توجه به قانون یاد شده این شرکت توانست چهار هزار و 500 رشته انشعاب بصورت غیردائم سه ساله ایجاد کند که بیشتر آنها به سکونتگاه های غیر رسمی اختصاص داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ادامه داد: اعتبارات سرمایه ای این شرکت در سال گذشته 47 میلیار تومان جذب شد که عمده ترین آن در ارتباط با توسعه برق رسانی، تکمیل زیر ساخت ها، روشنایی و اصلاح توسعه شبکه بوده است.
وی بیان کرد: هم اکنون یکهزار و 700 کنتور هوشمند در این استان نصب شده که عمده ترین آن به بخش صنایع و بخش کشاورزی مربوط است.
علیزاده افزود: بر این اساس سمت و سوی وزارت نیرو گسترش کنتورهای هوشمند در بخش های مختلف است و انجام این کار از حوزه های پر مصارف آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون دستگاه های دولتی، حوزه صنعت و مردم بالغ بر 700 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند، که از این میزان 26 میلیارد تومان به بخش عمومی و 12 میلیارد تومان دیگر به بخش صنعت اختصاص دارد.
به گفته علیزاده، 72 درصد انرژی برق استان در حوزه های صنعت و کشاورزی مصرف می شود.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.