به گزارش ایرنا، علیرضا علیزاده عصر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زنجان، گفت: 18 درصد از کل برق زنجان توسط خانواده ها، 12 درصد اماکن تجاری و هفت درصد نیز توسط اداره های این استان مصرف می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 430 هزار مشترک داریم و حدود هشت درصد برق در زمان توزیع تلف می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سالجاری یکهزار کیلومتر کابل خودنگهدار برق در شبکه توزیع برق این استان نصب می شود، سال گذشته نیز بیش از یکهزار و 600 کیلومتر از این نوع کابل ها جایگزین کابل های مسی شده بود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان اضافه کرد: هم اکنون طول خطوط فشار ضعیف استان بیش از 5 هزار و 700 کیلومتر است.
وی گفت: دستگاه های دولتی، حوزه صنعت و مردم بالغ بر 700 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند، که باعث کاهش توان اجرایی برخی برنامه های شرکت توزیع نیروی برق شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: برای مقابله جدی با کم آبی نیازمند تعامل همه دستگاه ها با رویکرد علمی - تخصصی هستیم، تا یکبار برای همیشه با ارائه راهکار منطقی این موضوع را خاتمه دهیم.
شهرام طهماسبی افزود: اتلاف منابع دستگاه های دولتی در امور مالی، اداری و نیروی انسانی استان زیاد است و باید این موضوع را با تدبیر مرتفع کنیم، تا بهره وری بهتری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: با تصویب کارگروه اقتصاد دانش بنیان، تصمیم گرفته شد تا دبیری این کارگروه از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به پارک علم و فناوری استان انتقال یابد.
طهماسبی تاکید کرد: درباره پالایش، ساماندهی و همپوشانی بیمه های سلامت، تامین اجتماعی، روستایی و نیروهای مسلح در زنجان گام های مناسبی برداشته شده و باعث توزیع عادلانه امکانات درمانی در بین قشرهای مختلف مردم شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای زنجان نیز در این نشست گفت: با تلاش این مجموعه 100 درصد تجهیزات شبکه انتقال و فوق توزیع منطقه، قابل مشاهده و مانیتورینگ شده است.
بهمن الله مرادی افزود: با اقدامات قابل توجه شرکت تعداد حوادث منطقه، کاهش قابل ملاحظه ای داشته و از 4.35 درصد در سال 92 به 1.86 درصد در سال 96 رسیده است.
وی اظهار داشت: تلفات انرژی در شبکه انتقال برق منطقه ای حدود 2 درصد است، که کمتر از 2 برابر میانگین کشوری در سال گذشته است.
مرادی خاطرنشان کرد: در خرداد امسال بزرگترین نیروگاه بادی خاورمیانه با حجم تولید 62 مگاوات برق در منجیل قزوین اقتتاح خواهد شد.
وی افزود: از مسئولان انتظار داریم تا برای تامین برق شهرک های صنعتی زنجان، منابع اعتباری مناسبی را تخصیص دهند.
وی گفت: تابستان امسال شرایط بسیار سختی را برای شبکه برق استان پیش بینی می کنیم، بنابراین باید اطلاع رسانی مناسبی برای عموم مردم در این حوزه انجام پذیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز اعلام کرد: در حال حاضر واردات محصولات زراعی به استان بیش از سه میلیارد دلار بوده است و زنجان محصولات زراعی مازاد بر مصرف ندارد.
حسین جعفری تاکید کرد: به خاطر مسائل اقتصادی کشور، میزان اشتغال در بخش کشاورزی به جای کاهش با افزایش 2 درصدی حدود 33 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
جعفری تصریح کرد: برای مقابله با کم آبی باید 40 درصد آب مصرفی کشاورزی استان که از چاه های غیرمجاز تامین می شود را مسدود کرد، تا بیش از این زنجان دچار بی آبی نشویم.
وی گفت: نزدیک نصف تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در استان بدون کنترل و نظارت این سازمان مشغول کشاورزی هستند و این افراد از آب چاه های غیرمجاز آبیاری می کنند.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام مسئولان ذیربط آمار چاه های شمارش نشده و شمارش شده غیرمجاز در استان بالغ بر 9 هزار تا 10 هزار حلقه است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.