غلامحسن احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مقطعی سرمایه گذار برای مدیریت پسماندهای شهر زنجان وجود داشت و این سرمایه گذار زباله های تفکیک شده را نمی پذیرفت.
وی یادآور شد: بخشی از درآمد سرمایه گذار از محل تفکیک همین زباله ها بود، از همین رو، پسماندهای تولیدی را به شکل درهم دریافت می کرد و برای آنکه تفکیک زباله از مبدا، مانع سرمایه گذاری نشود، اقدام جدی برای تفکیک پسماندها انجام نمی گرفت.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان خاطرنشان کرد: به تازگی با برنامه های شهردار، مطالبه تعدادی از سمن ها و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، موضوع تفکیک زباله تا زمان ورود کامل سرمایه گذار بار دیگر مطرح شد.
وی اظهار کرد: بر همین اساس، بنا شد تا زمانی که سرمایه گذاری کامل انجام و کارخانه بازیافت زباله احداث نشده است، موضوع تفکیک پسماندها پیگیری شود.
احمدی ادامه داد: احداث کامل و بهره برداری از کارخانه تفکیک زباله نزدیک 2 سال زمان نیاز دارد و در این مدت تا حد امکان زباله ها باید تفکیک شود.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان اضافه کرد: پس از بهره برداری از کارخانه بازیافت زباله بنا بر سلیقه سرمایه گذار عمل خواهد شد.
وی اضافه کرد: سرمایه گذار در همین روزهای پیش رو، زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه را تحویل می گیرد، 2 قطعه زمین یکی در مهتر نزدیک محل دپوی پسماندهای کنونی و دیگری در کهناب برای احداث این کارخانه پیش بینی شده است که هر کدام موفق به دریافت مجوز شوند، کار در همان محل اجرا می شود.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان افزود: ظرفیت این کارخانه 2 برابر زباله های تولیدی شهر زنجان است، از همین رو باید زمین مناسبی برای دپوی پسماند ورودی و فعالیت این کارخانه پیش بینی شود.
روزانه در شهر زنجان بیش از 350 تن زباله تولید می شود.
مهر سال 96، سرمایه گذاران انگلیسی برای احداث کارخانه بازیافت زباله و تولید انرژی از آن وارد زنجان شدند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.