رضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانان به عنوان موتور حرکت جامعه نقش بی بدیلی در توسعه و پیشرفت جوامع دارند.
وی با بیان اینکه جوانان آرمان خواه، پر انرژی و به دنبال اثبات خود هستند، یادآورشد: از این ویژگی ها باید برای پیشرفت و توسعه جوامع از ابعاد مختلف بهره گرفت.
عسگری اظهار کرد: به حتم به هر میزان که جوانان مورد توجه قرار بگیرند به همان میزان هم زمینه تعالی و پویایی آن ایجاد می شود و بی توجهی به آن مخرب خواهد بود.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: جوانان دغدغه های جدی دارند که باید برای رفع آنها برنامه ریزی دقیق و منسجمی داشت؛ آسیب هایی که در بخش های مختلف امروز می توان مشاهده کرد نتیجه بی توجهی به شرایط جوانان بوده است.
وی با تاکید بر اجرای برنامه و معرفی درست در زمینه هویت ملی، خاطرنشان کرد: در شرایطی که عصر ارتباطات نامیده می شود و رسانه های متعددی تولید محتوا می کنند، باید در حوزه های هویتی برای جوانان اقدامات جدی و عمیقی انجام داد.
عسگری ادامه داد: اگر بیش از این مقداری که هم اکنون جریان دارد، نسبت به موضوع هویت و مشکلات جوانان بی توجهی شود، به حتم تهدیدهای جدی متوجه کشور و جامعه می شود.
فرماندار شهرستان زنجان تلاش برای اشتغالزایی را کار جدی دستگاه های اجرایی برای جوانان برشمرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که جوانان نیازهای خود را تامین کنند و در هر عرصه اقتصادی فعالیت قابل قبولی داشته باشند.
وی بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ کار در جامعه تاکید و اضافه کرد: متاسفانه هر زمان که صحبت از کار و اشتغال پیش می آید، نگاه ها به سمت استخدام در دولت و حقوق بگیری در شرایط عالی مطرح می شود.
عسگری تاکید کرد: در صورتی که در حوزه های مختلف، جوانان فعالیت کنند به حتم می توانند نیازهای مادی خود را برطرف کنند و تحول جدی هم در حوزه اشتغال به خصوص در بخش های مغفول مانده ایجاد می شود.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: جوانان می توانند در حوزه هایی که هم اکنون جامعه به آن نیاز دارد، اما متقاضی زیادی ندارند یا به فراموشی سپرده شده اند، وارد شوند و تحول اساسی ایجاد کنند.
وی نشاط اجتماعی را از ویژگی های جوانان خواند و افزود: جوانان پر انرژی هستند و می خواهند که توان خود را نشان دهند، چنین نیازی را باید به درستی مدیریت کرد و پاسخ داد.
عسگری یادآورشد: باید شرایطی فراهم کرد که جوانان در عرصه های مختلف حضور اثر گذار داشته باشند، مشق زندگی ببیند و مهارت های مختلف را کسب و تجربه کنند.
فرماندار شهرستان زنجان اشتباه را بخشی از کسب تجربه اعلام کرد و گفت: باید زمینه کسب تجربه جوانان را فراهم کرد، امروز جوانان در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که می توانند با جدیت وارد شوند و نیازهای جامعه را برطرف سازند.
وی پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را ثمره اعتماد به جوانان برشمرد و اظهار کرد: دانشمندان هسته ای، کارآفرینان و فناوران از میان همین جوانان کنونی که میانگین سنی آنان کمتر از 30 سال است، برخاسته اند.
عسگری خاطرنشان کرد: جوانان در حوزه های مختلف محتواهای خوبی تولید کرده اند و امروز کشور از همین ایده ها و دستاوردها استفاده می کند.
فرماندار شهرستان زنجان به تلاش برخی از گروه های معاند برای پاشیدن بذر نا امیدی در میان جوانان اشاره کرد و گفت: رقبای منطقه ای، کج اندیشان و مخالفان نظام به دنبال نا امید کردن جوانان و انجام اقدامی هستند که خروجی آن اعتماد نکردن به این قشر از جامعه باشد.
وی ادامه داد: امروز تمام مسئولان کشور، تاکید بسیار جدی بر لزوم اصلاح نگاه نسبت به جوانان دارند، جوانان خوب و دلبسته نظام داریم و باید در مسیری حرکت کرد که از ظرفیت آنان حداکثر بهره را گرفت.
عسگری تصریح کرد: جوانان آسیب دیده شرایط موجود در جامعه هستند و نه مسبب آن، باید بستری را فراهم کرد که آنان توانمندی خود را بروز دهند و موفق باشند و هم آینده کشور تضمین شود.
سالروز میلاد حضرت علی(ع) به نام جوان ثبت شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.