محمدرضا رهروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای طرح کارورزی زمینه ساز افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانشگاهیان است، افزود: در این خصوص نخستین قرارداد آموزشی در استان شهریور سال گذشته بین طرفین متقاضی (کارورز و بنگاه اقتصادی) منعقد شد ولی با وجود پیگیری ها، به واسطه وجود برخی مسائل از قبیل مشکلات دستورالعملی، سامانه ای، مالی، همکاری نکردن برخی دستگاه های اجرایی و استقبال نکردن برخی کارفرمایان، اهداف کمی پیش بینی شده استان در سال گذشته در حد انتظار محقق نشد.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از ابتدای تیر سال گذشته در سطح کشور با هدف برقراری ارتباط بین بخش تولید و صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود.
رهروی خاطرنشان کرد: طرح کارورزی یک دوره آموزش عملی و کاربردی است و هیچگونه حقی برای کارورز و تعهدی برای واحد پذیرنده جهت جذب و استخدام موقت یا دائمی کارورز و شمولیت قوانین کار و تامین اجتماعی برای وی ایجاد نمی کند.
به گفته سرپرست اداره اشتغال و هدایت نیروی کار ادره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان سال گذشته چهار هزار و 700 نفر متقاضی در این استان برای شرکت در طرح کاروزی ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر واجد شرایط حضور در طرح بودند، ولی با این وجود فقط 61 مورد قرارداد آموزشی به ثبت رسید.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.