شهره نصر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون برنامه مداخلات اجتماع محور در یکی از محله های هدف شهرهای ایجرود، خدابنده، خرمدره و ابهر در حال اجرا و مقدمات این کار از سه ماه گذشته آغاز شده است.
وی اظهار کرد: مداخلات اجتماع محور در یکی از محله های شهر زنجان نیز تعیین شده و هدف از اجرای این برنامه، احصای مشکلات و معضلات محلات توسط معتمدین محل و برطرف کردن آن است.
نصر خاطرنشان کرد: این برنامه جزو اولویت های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده و تلاش دارد با برگزاری جلسات مختلف مشارکت مردم در اجتماع بیش از گذشته فعال تر شده و مقوله مهم اجتماعی سازی در در ازمدت م تحقق یابد.
وی بیان کرد: این در حالی است با توجه به بررسی انجام گرفته 50 درصد وضعیت اجتماعی و اقتصادی که سهم زیادی را شامل بر سلامت فردی اثر گذار و در این میان سهم بهداشت و درمان 25 درصد است.
نصر تاکید کرد: سهم حوزه های اجتماعی و اقتصادی بر سلامت مردم بیانگر آن است که زیرساخت های لازم ان باید تامین و مسائل و معضلات نیز برطرف شود.
این مسئول ادامه داد: عوامل موثر بر سلامت فاکتورهای متعددی از قبیل حمل و نقل، حوادث، ترافیک، اقتصاد، حاشیه نشینی را در بر می گیرد و متولیان امر نیز باید برنامه ریزی لازم برای کاهش معضلات انجام دهند.
وی اظهار کرد: از طرفی مولفه های دیگر نظیر آموزش و تحقیقات، کار و محیط، کشاورزی توزیع عادلانه ثروت و حتی مسکن بر سلامت اجتماعی فردی تاثیر گذار است که در این راستا افزایش سواد مردم به ارتقای سبک زندگی منجر می شود.
نصر خاطر نشان کرد: هم اکنون روانشاسنان بالینی در مراکز خدمات جامع پایگاههای سلامت روان مستقر بوده، مشاوره و مداخلات به مناسب به در مواقع لازم را به مراجعه کنندگان ارائه می کنند.
به گفته این مسئول، سلامت به مفهوم سلامت رفاه کامل جسمی، روانی اجتماعی اطلاق می شود.
به گزارش ایرنا، امسال سازمان بهداشتی جهانی (WHO) شعار مهم و متفاوت'پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا' را انتخاب کرده، موضوعی که لزوم ان این روزها بیش از بیش در کشورهای مختلف از جمله ایران حس می شود.
روزهای هفته سلامت با عنوان عدالت در درسترسی خدمات سلامت، حق مردم ، مسولیت حکومت، سلامت برای همه در همه جا، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد و مسولیت پذیری نهادهای موثر حمایت از فقر در دسترسی به خدمات سلامت، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن سلامت، انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی و منابع پایدار و جامعه سالم نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.