به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: موفقیت زنجان در برگزاری جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم طی سه دوره گذشته تا آنجا پیش رفت که در نشست وزرای خارجه کشورها اکو هم مطرح شد.
وی یادآور شد: در بند 38 بیانیه پایانی این نشست آمده است که 'حمایت از ابتکارات و برنامه های دبیرخانه در کشورهای عضو اکو، پتانسیل گردشگری جاده ابریشم را احیا و در این زمینه تداوم جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم در شهر زنجان جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک رویداد موفق در بخش گردشگری تشویق می کند.'
رحمتی به حضور قطعی نمایندگان 16 کشور در چهارمین جشنواره غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم اشاره و زمان برگزاری آن را 11 تا 13 اردیبهشت مصادف با یک تا 3 ماه می سال 2018 در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین اعلام کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ایران، افغانستان، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، لبنان، سوریه، ترکیه، عراق، یمن، کره جنوبی، آذربایجان و بلغارستان، فلسطین و چین کشورهای حاضر در این جشنواره هستند.
وی خاطر نشان کرد: حضور ویتنام در این جشنواره قطعی نشده است و در صورت نهایی شدن، تعداد کشورهای حاضر در جشنواره به 17 مورد می رسد.
رحمتی به اعلام آمادگی سفیر بلغارستان برای پخت غذای مخصوص این کشور در روز نخست جشنواره و سرو آن برای حاضران اشاره کرد و از حضور حداقل پنج سفیر در مراسم افتتاحیه خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: غذاهای سنتی کشورهای حاضر در این جشنواره باید شناسانه دار باشند و از همین رو تا چهار روز آینده دبیرخانه جشنواره شناسانه این غذاها را منتشر می کند.
وی با بیان اینکه تاکنون پنج استان برای پخت و عرضه غذاهای سنتی ایران در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند، تاکید کرد: تمام گروه های حاضر در این جشنواره باید لباس های محلی کشور و شهر خود را بر تن داشته باشند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.