به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه دوشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان افزود: باید برای مدیریت و برنامه ریزی درباره استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب در صنایع استان، کارگروه ویژه ای تشکیل و موضوع به طور کامل بررسی و تبیین شود.
وی اظهار کرد: صنعتگران زنجان ضمن آینده نگری نباید دنبال استفاده از راحت ترین روش در آب مصرفی باشند، متولیان صنعت و آب استان باید به نحوی آگاه سازی کنند که تولیدکنندگان مجاب شده و این موضوع را بپذیرند.
استاندار زنجان یادآور شد: بخش زیادی از خط لوله آب آشامیدنی استان دارای تاسیسات فرسوده است و در بخش کشاورزی هم خیلی از آبیاری ها به طور غیرمکانیزه انجام می پذیرد.
وی اظهار کرد: فضای عمومی کشور و استان همراه مسئولان برای برخورد با متعرضان به آب های زیرزمینی و سواستفاده کنندگان از این آب ها هستند، پس باید این فرصت را غنیمت شمرد.
درویش امیری با اشاره به لزوم تسریع در رسیدگی به امور چاه های غیرمجاز، گفت: از دادستان زنجان درخواست می کنیم تا یک شعبه ویژه برای این موضوع مهم تشکیل بدهند.
وی افزود: منابع آبی کشور محدود است و باید این منابع را به نحو احسن مدیریت کنیم تا آیندگان نیز از این منابع بهرمند شوند.
استاندار زنجان با اشاره وضعیت نامناسب خانه های جنوب شهر منتهی به زنجانرود، تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری در یک دستور کار مشخص، وضعیت رطوبت خانه ها، میزان آب های سطحی و فاضلاب موثر در ایجاد مشکلات این منطقه را مشخص کند.
استاندار زنجان تصریح کرد: اگر امروز برای منابع آبی زنجان برنامه ریزی نکنیم، وضعیت کشاورزان اصفهان و یزد در انتظار ما خواهد بود.
به گزارش ایرنا، جنوب شهر زنجان و مناطقی از شهر که در حاشیه زنجانرود قرار گرفته اند، به علت شیب شهر به این سمت، دچار مشکلاتی از جمله رطوبت شدید برخی منازل مسکونی هستند.
همچنین دفع فاضلاب شهری بسیاری از این منزل ها از راه جوی آب به زنجانرود به علت نبود سیستم فاضلاب و چاه جذبی فاضلاب در خانه ها، مشکلات عمده زیادی را برای مردم شهر و اهالی همین منطقه ایجاد کرده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.