به گزارش ایرنا، کریم الله شعبانی روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: کارگروه سلامت و امنیت غذایی جایگاه ویژه ای دارد، چرا که با مقوله مهم سلامت عموم سر و کار دارد و در این میان تشکیل مجمع خیرین سلامت با شعار انسان سال، سبک زندگی سالم با سواد سلامت؛ اقدامی ارزشمند است.
وی اظهار کرد: اگر هر فردی سواد سلامت داشته باشد، می توان سبک زندگی را نیز بر این مبنا برنامه ریزی کرده و در نهایت به انسانی سالم تبدیل شود.
شعبانی افزود: متاسفانه سودجویی ها به دلیل نبود وجدان انسانی و انصاف رخ می دهد و این موضوع بیش از گذشته نمود پیدا کرده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: این در حالی است در سال های گذشته تولید و عرضه مواد غذایی بصورت سنتی و با ارزش غذایی بسیار بالا و استاندارد در دسترس عموم قرار می گرفت و مشکلات بهداشتی نداشت اما امروزه این روند تغییر یافته است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: هم اکنون سودجویی در تولید و عرضه مواد غذایی فراگیر شده و جان انسانها را با خطر مواجه کرده است.
وی اظهار کرد: حوزه سلامت شوخی بردار نیست و بر این اساس همه دستگاههای متولی امر از این حوزه حمایت جدی را داشته و اگر حمایت و اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، مشکلات عدیده ای بوجود می آید.
شعبانی افزود: بی توجهی به حوزه سلامت بروز بیماری ها و هزینه درمانی را به مراتب افزایش می دهد و برای استفاده نکردن از مواد افزودنی ها بویژه اقلام ضروری مردم باید نظارت، حساسیت ها و فرهن گسازی لام انجام گیرد.
وی خاطر نشان کرد: همکاری و مشارکت دستگاههای متولی امر نیز نقش بسزایی در پیشبرد برنامه های این حوزه دارد و دانشگاه علوم پزشکی استان هم باید اولویت های این کارگروه را در سال جاری را مورد توجه قرار دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان هم در این جلسه گفت: اولین مجمع سلامت با 149 اولویت در این حوزه تعریف شد که این تعداد با همکاری دستگاههای متولی به 10 محور کاهش یافت.
پرویز قزلباش افزود: بر این اساس برای این مجمع یک شعار مشترک با عنوان ' انسان سالم، سبک زندگی سالم با سواد سلامت ' نامگذاری شد و برنامه های عملیاتی در حوزه های مختلف نیز لحاظ شد.
مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان هم در این جلسه گفت: در ایام نوروز برای نظارت های بخش در حوزه درمانی و مراکز بیمارستانی بازرسانی برای سرکشی مراجعه کرده بودند،که متاسفانه انگونه که باید و شاید همکاری مناسبی از سوی مسوولان انجام نگرفت.
مسیح الله سلطانی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال حضور پزشکان و متخصصان در مراکز درمانی و در مقایسه با سال گذشته به نسبت رصایتبخش بود، اما در برخی شهرستان های استان این کمبود وجود داشت.
این مسئول خاطر نشان کرد: برای بررسی بهتر موضوعات مربوط به کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان نیز حضور مدیران دستگاههای متولی امر ضروری بوده و در صورت توجیه منطقی حضور معاون اشکالی ندارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.