به گزارش ایرنا، سیدرضا موسوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شعار روز جهانی زمین برای سال جاری،' نه به کیسه های پلاستکی' با رویکرد کاهش استفاده از پلاستیک انتخاب شده است.
وی یادآورشد: سازمان محیط زیست، چهار رویکرد را برای سال 97 تعیین کرد که توجه به ریزگردها، مدیریت پسماندها، آلودگی هوا و تامین حقابه زیست محیطی را شامل می شود.
موسوی افزود: باید کانون ریزگردها شناسایی و مهار، انواع مختلف پسماندهای تولیدی مدیریت، آلودگی هوا به خصوص در کلان شهرها کنترل و حقابه زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات زیست محیطی امروز در همین بی توجهی به حقابه های زیست محیطی است که منجر به فرسایش خاک، بهره کشی بیش از حد از مراتع، کشاورزی در ارتفاعات و کاهش تنوع زیست محیطی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: برای توجه به حقابه های زیست محیطی، وزارت نیرو هم باید در کنار سازمان محیطی موضوع را مد نظر قرار دهد.
وی به موضوع فروچاله های مشاهده شده در اطراف رودخانه قزل اوزن اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع به شرکت آب منطقه ای منتقل شده است و امید می رود به سرعت در دستور بررسی قرار گیرد و در صورت وجود خطر زیست محیطی اقدامات لازم برای کنترل و مواجهه انجام گیرد.
موسوی به مصوبه سازمان محیط زیست مبنی بر ممنوعیت استفاده از بطری های آب معدنی در این سازمان و دستگاه های دولتی اشاره کرد و ادامه داد: نمی توان پلاستیک را از زندگی حذف کرد اما می توان استفاده از آن را به حداقل رساند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در ادامه به بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی اشاره کرد و از وضعیت مناسب امحا و دفع این پسماندها در زنجان خبر داد.
وی اضافه کرد: در خصوص زباله های تولیدی مطب ها و درمانگاه های خصوصی هم بخش خصوصی وارد شده و اقدام به جمع آوری و بی خطر سازی آنها می کند.
موسوی به موضوع خرید دستگاه سنجش امواج اشاره کرد و افزود: موضوع آلودگی امواج از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و از همین رو، یک دستگاه پرتابل سنجش امواج هم خریداری می شود.
دوم اردیبهشت مصادف با 22 آوریل روز جهانی زمین و در ایران روز زمین پاک نامگذاری شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.