به گزارش ایرنا، خدیجه ابراهیم خانی روز یکشنبه همزمان با هفته سلامت در جمع خبرنگاران افزود: طبق بند ت ماده هفت قانون برنامه ششم توسعه و هرگونه هزینه کردی بالاتر از اعتباراتی که برای هر دستگاهی در نظر گرفته شده، به منزله تصرف در اموال دولتی محسوب شده و امسال بر این مبنا مکلف هستیم در سقف اعتبارات خود خدمت داشته باشیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون در این استان 486 موسسه از قبیل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص ،فلوشیب، دندانپزشک ، داروخانه، آزمایشگاه و پرتو پزشکی و بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد.
ابراهیم خانی افزود: در زمان حاضر این اداره کل با 94 درصد این مراکز (455) موسسه طرف قرار داده بوده و در واقع شرکای کاری این اداره کل محسوب می شوند و بیمه شدگان می توانند خدمات لازم را دریافت کنند.
وی بیان کرد: : این در حالی است که پیشتر میزان سقف ها از سوی بیمه سلامت رعایت نمی شد و این به زیان انباشتگی (هزینه های بیشتر) منجر می شد.
این مسئول ادامه داد: عموم مردم توجه داشته باشندکه بیماریهای غیر واگیر بیش از گذشته افزایش یافته و این مهم بدلیل تغییر سبک زندگی است و انجام خودمراقبتی به ارائه خدمات کمتری منتهی می شود.
وی اظهار کرد: براین اساس از افراد دارای برخوردار به لحاظ مالی تقاضا می شود، در صورتی که تحت پوشش بیمه همگانی سلامت هستند، خارج شده و ، با پرداخت 200 هزار ریال ماهانه به ازای هر عضو خانوار تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گرفته و از خدمات خصوصی استفاده کنند.
ایراهیم خانی افزود: بیشترین هزینه های استان به دوش بخش دولتی بوده و مناسفانه بیمارستانها و کلینیک های خصوصی محدودی در این استان وجود دارد و این آسیب جدی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم بیمه سلامت این بوده که افراد کم برخودار و ضعیف جامعه پوشش بیمه ای بوده و هزینه های کمرشکن از دوش آنها برداشته شود.
به گفته این مسئول، متاسفانه در گذشته هیچ گونه امکان رصد افراد نیازمند وجود نداشت و افراد پوشش بیمه ای تامین اجتماعی، صندوق ایرانیان بیمه سلامت به سمت این نوع بیمه گرایش پیدا کردند.
باتوجه به آخرین آمار اعلام شده از جمعیت یک میلیون و 57 هزار 460 نفری این استان 621 هزار نفر معادل 59 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.