سعید حقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان موظف هستند حین انجام ماموریت های محوله، از جلیقه های ضد گلوله استفاده کنند تا جانشان از سوی شکارچیان غیرمجاز در معرض تهدید و خطر قرار نگیرد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 30 عدد جلیقه ضد گلوله، 150 عدد زانو بند و آرنج بند، به این اداره کل تحویل و سازمان متعهد شده است که در آینده نه چندان دور، کمبودها در این بخش را برطرف کند.
حقیقی با بیان اینکه این اداره کل اجازه نمی دهد حیات وحش استان مورد تهدید قرار گیرد، افزود: شکارچیان خاطی یقین بدانند که مناطق به صورت شبانه روز و به دقت مورد رصد قرار می گیرد و محیط بانان در صورت مشاهده بدون هیچ اغماضی با خاطیان برخورد قانونی خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر منطقه دشت سهرین زنجان و منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان به دوربین های مداربسته با برد بیش از پنج کیلومتر، مجهز هستند.
حقیقی افزود: با استفاده از دوربین های نصب شده از تخلفات شکارچیان خاطی و غیرمجاز، تصویربرداری شده و دستگیرشدگان به همراه ادله و مستندات به مراجع قضایی معرفی می شوند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: امسال، تعداد گشت های محیط بانی زنجان افزایش یافته است و شکارچیان یقین بدانند که این مناطق به صورت محسوس و نامحسوس و با استفاده از انواع خودروها، رصد می شود.
حقیقی افزود: فروردین ماه، فقط هشت شکارچی زنده گیری کبک توسط محیط بانان شناسایی و دستگیر شدند و این نشان می دهد که شکارچیان، توصیه ها و هشدارها را جدی گرفته اند و دوست ندارند در دام قانون گرفتار شوند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز، هیچ تعرضی از سوی شکارچیان با استفاده از سلاح به محیط بانان زنجان اتفاق نیفتاده اما چندین مورد درگیری فیزیکی و لفظی گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، مناطق حفاظت شده 'سرخ آباد و انگوران'، مناطق شکار ممنوع 'فیله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو' و 'پناهگاه حیات وحش انگوران' زنجان، محل امنی برای حیات وحش این استان است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.