به گزارش ایرنا، محمد انصاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته به منظور توانمندسازی حرفه ای، شغلی و کاهش آسیب های اجتماعی 144 هزار و 910 نفر ساعت معادل 939 نفر دوره آموزشی برای قشر آسیب پذیر این استان ارائه شد.
وی اظهار کرد: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه را با خطر مواجه ساخته ، رشد شهرنشینی با مشکلات حاد موسوم به اسکان غیر رسمی یا حاشیه نشینی،منجر شده است.
انصاری افزود: همین رشد شهرنشینی برخورد و تضاد میان هنجارها، از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد، تاثیر گروه همسال، کاهش شاخص های کیفیت زندگی، افزایش بیکاری و بویژه مواد مخدر، ضرورت ارائه خدمات بازتوانی و کاهش آسیب معتادان و غیره لزوم توجه به آسیب های اجتماعی را بیش از گذشته ضروری کرده است.
وی بیان کرد: راهبرد مناسب برای فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی، توجه بیشتر به آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان رکن اصلی آموزش های مهارتی به شمار می رود.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: در راستای اجرای سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به ویژه سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی، کسب و کار ، اشتغال و سایر اسناد بالادستی مرتبط برنامه هایی موردتوجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: آموزش های عملی به منظور افزایش سطح دانش فنی ، مهارتی و صلاحیت دار کردن شاغلان و کارجویان و ارائه خدمات بازتوانی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، کارهایی با مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی انجام شده است.
انصاری خاطر نشان کرد: ارائه دوره های آموزشی به اقشار آسیب پذیر ، معتادین بهبود یافته و خانواده های آنها در سال گذشته نسبت به تعهد سالانه 164 درصد و تعهد پیش بینی شده برای سال جاری 98 هزار نفر ساعت تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، 135 آموزشگاه آزاد در استان زنجان در هر 2 حوزه برادران و خواهران در 44 رشته فعالیت می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.