سید علی شفیعی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات دولت صدور کارت هوشمند ملی را تا پایان خرداد امسال تمدید کرده و شهروندانی که تا به امروز نسبت به انجام این کار مبادرت نکردند، طی مدت یاد شده انجام دهند.
وی اظهار کرد: این استان مشکلی در صدور کارت هوشمند ملی ندارد و طبق برنامه ریزی انجام گرفته تمامی افراد واجد شرایط تا 6 ماهه امسال این نوع کارت را دریافت خواهند کرد.
شفیعی افزود: طبق ماده 38 قانون ثبت احوال کشور افراد بالای 15 سال باید کارت هوشمند ملی داشته باشند و این کار مطابق با طی فرآیند های لازم انجام می گیرد.
وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور تعرفه های مربوط به ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی تغییر نکرده و طبق سال گذشته بوده و متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده در استان و پرداخت 31 هزار تومان در کمتر از 15 روز کارت مورد نظر خود را دریافت کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: طبق آمار اعلام شده صدور کارت در مناطق روستایی استان روند به رشدی داشته اما این وضعیت در شهر زنجان و زنجانرود چندان رضایتبخش نبوده است.
وی بیان کرد: واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی این استان 804 هزار و 537 نفر هستند که تا کنون حدود 62 درصد از جمعیت کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 40 ایستگاه شامل ادارات تابعه، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پستی برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در این استان فعالیت می کنند که طبق برنامه ریزی ها، این تعداد برای رفاه همشهریان تا 2 ماه آینده افزایش خواهد یافت.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.