بهنام اوجاقلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بارش برف شامگاه یکشنبه احتمال خسارت در سطح باغ های استان زنجان وجود دارد.
به گفته وی، بر اساس گزارش هواشناسی استان زنجان طی 24 ساعت گذشته پایین ترین دما با منفی 2 درجه در منطقه خیرآباد ثبت شده، در زمان حاضر باغ ها از گل درآمده و تشکیل میوه داده اند، این دما نمی تواند در خسارت تاثیر زیادی داشته باشد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: دمای کمتر از منفی 2 درجه هوا می تواند پس از بارش برف به باغ ها خسارت وارد کند.
اوجاقلو تاکید کرد: باغداران استان زنجان برای جلوگیری از ورود سرما از بخاری های مخصوص باغ استفاده کنند چرا که یک درجه افزایش دمای هوا در محیط می تواند موجب خروج از بحران خسارت سرما به درختان شود.
وی یادآوری کرد: باغداران باید از هر اقدامی که بتواند دمای محیط باغ را افزایش دهد، کوتاهی نکنند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: آتش زدن کاه، شاخه های حاصل از هرس درختان و در شرایط ناچاری استفاده از لاستیک می تواند در افزایش دمای محیط باغ و جلوگیری از خسارت سرمای دیررس بهاره تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 67 هزار هکتار باغ دارد که از این میزان 55 هزار هکتار آن بارده و بقیه نهال است.
سال گذشته سطح سرمازدگی باغات استان 38 هزار و 359 هکتار بود که طبق برآوردهای انجام گرفته 500 هزار تن محصول باید تولید می شد که 20 درصد آن معادل 109 هزار و 576 تن محصول به ارزش 293 میلیارد تومان به دلیل سرمازدگی از بین رفت.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.