به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد کمیته امداد استان در حوزه اشتغال سال جاری ایجاد طرح های نو و خلاقانه بوده و بر این اساس این مهم در شهر صائین قلعه بدلیل وجود ظرفیت های بالا مورد توجه قرار گرفته که در صورت موفقیت آمیز بودن در دیگر مناطق استان الگوسازی می شود.
وی یادآوری کرد: از مهمترین محورهای فعالیتی کمیته امداد استان در سال جاری توسعه خدمات اشتغال‌زایی این نهاد به مددجویان تحت حمایت است.
صفری، توجه به ایجاد و توسعه طرح‌های اشتغال تولید محور، پنل های خورشیدی، دانش ‌بنیان، ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، کشت و پرورش گیاهان زینتی، دارویی و گل سرخ با تکیه‌ بر ظرفیت‌های موجود در هر منطقه را از جمله برنامه های مهم این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی برای جامعه هدف ذکر کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: مردمی کردن اقتصاد از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی بوده و در این میان بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف استان در حوزه کارهای خیرخواهانه و هم‌افزایی آن با منابع داخلی این نهاد به‌منظور ارائه خدمات اثربخش به جامعه هدف باید در همه بخش ‌ها نهادینه شود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد در سال گذشته کسب رتبه نخست کشوری این استان در طرح اکرام ایتام و محسنین بود بطوری که میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت از 140 هزار تومان در 6‌ماهه اول سال 95 به 321 هزار تومان و فرزندان محسنین نیز از 65 هزار تومان در همین بازه زمانی به 165 هزار تومان در پایان سال گذشته رسیده است.
صفری خاطر نشان کرد: تلاش می شود با فعالیت جهادی در همه بخش ها زمینه استقلال اقتصادی جامعه هدف فراهم شده و شعار سال را به شعور سال در حوزه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.