سونا صرفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در 24 ساعت گذشته خیرآباد شهر زنجان نیز دمای منفی هشت درجه را ثبت کرد که پنجمین ایستگاه سرد کشور را به خود اختصاص داد.
وی اظهار کرد: در مدت یاد شده فرودگاه زنجان و شهر قیدار بصورت مشترک دمای منفی 6 درجه، ابهر و خرمدره ، گرماب و ماهنشان نیز به ترتیب دماهای منفی چهار، منفی سه و صفر به ثبت رسید و آببر طارم نیز 2 درجه بالای صفر بود.
صرفی خاطرنشان کرد: دمای کنونی شهر زنجان منفی سه درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش نشان می دهد و در مجموع اغلب مناطق استان شب سردی را سپری کردند.
وی بیان کرد: بر این اساس دمای هوای استان از ظهر امروز روند افزایشی یافته و تا پایان هفته جاری نیز سامانه بارشی جدیدی نیز پیش بینی نشده است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: وضعیت جوی امروز /سه شنبه/ این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده و برای روز/چهارشنبه/ نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته آببر طارم با 12 درجه بالای صفر گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز بین منفی چهار و هشت در جه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.