رضا عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه نباید پنهان کاری در حوزه های مختلف داشت، افزود: با همین رویکرد، بحث به روز رسانی سند کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان زنجان در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: اقدامات لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی این شهرستان با جدیت پیگیری می شود، آسیب های اجتماعی در هر جامعه ای وجود دارد اما برای مقابله و کاهش آن باید آسیب شناسی دقیقی داشت و از آن غفلت نکرد.
فرماندار شهرستان زنجان بر لزوم استفاده از صاحب نظران و دانشگاهیان در تجزیه و تحلیل شرایط موجود تاکید کرد و گفت: بازیگران مختلفی برای بهبود این وضعیت حضور دارند که از آن جمله می توان به دولتمردان، تشکل های مردمی و افراد جامعه اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد با حساس سازی مردم در برخی حوزه ها، بتوان عکس العمل خوبی در کاهش آسیب های اجتماعی داشت.
عسگری ادامه داد: شاید آمار آسیب های اجتماعی در زنجان به نسبت به سایر مناطق کشور، پایین تر باشد، اما به آن معنا نیست که مردم این شهرستان در معرض آسیب نیستند.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه سرعت تغییرات منتج به آسیب های اجتماعی پایین است ، اعلام کرد: غفلت از شکل گیری آنها زمینه ساز پرداخت هزینه کلان برای بهبود شرایط خواهد بود.
وی به ظرفیت های قابل جامعه اشاره و اضافه کرد: باید از همکاری مردم، اساتید دانشگاه و صاحب نظران برای کاهش آسیب های اجتماعی حداکثر بهره برداری را داشت.
عسگری افزود: اعتیاد، طلاق، کاهش سرمایه های اجتماعی به ویژه اعتماد، کاهش رغبت جوانان برای ازدواج، خشونت و سبک زندگی از جمله مباحثی است که به حتم شورای فرهنگی و اجتماعی شهرستان با نگاه ویژه آنها را پیگیری خواهد کرد.
شورای عالی اجتماعی در کشور از شهریور سال 95 به دستور رهبر معظم انقلاب در اولویت کاری دولتمردان قرار گرفت و به استان ها برای اجرا و پیگیری ابلاغ شد.
در این دستور بنا شده بود، گزارشی از اقدامات انجام شده طی هر 6 ماه آماده و به رهبر معظم انقلاب تقدیم شود.
اعتیاد، طلاق و خشونت سه آسیب اجتماعی نخست استان زنجان محسوب می شود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.