نعمت ملکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی استان در سال گذشته بیش از سقف تعیین شده برای مددجویان تحت پوشش شغل ایجاد و علاوه بر آن تسهیلات مورد نیاز را نیز به طرح های اشتغال پرداخت کرد.
وی اظهار کرد: بر این اساس سهمیه اشتغال مددجویان بهزیستی استان زنجان در مدت یاد شده 462 نفر بود و با کارهای انجام گرفته این تعداد به 729 نفر رسید که نسبت به برنامه هدف گذاری شده رشد نشان می دهد.
ملکی افزود: پارسال از سوی بانک مرکزی 85 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال گروههای هدف بهزیستی این استان اختصاص یافت که از این میزان 66 میلیاردریال آن از طریق بانکهای عامل تخصیص یافت.
وی یادآوری کرد: از مجموع اعتبارات تخصیصی اشتغال به بهزیستی استان نیز بیش از 57 میلیارد ریال تسهیلات به گروههای هدف پرداخت شد و امیدواریم همین روند نیز امسال ادامه یابد.
معاون مشارکتهای مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سازمان بهزیستی برای تسهیل در امر اشتغالزایی کار فرمایانی که نسبت به جذب مددجویان اقدام کنند به مدت پنج سال حق بیمه پرداخت می کند و این کار در راستای پایدار سازی مشاغل است.
وی بیان کرد: در سال گذشته هفت میلیارد ریال (700 میلیون تومان) حق بیمه به کارفرمایان و یا خویش فرمایان که مددجویان را مشغول به کار کرده و یا خود مشغول به کار شده پرداخت کرده است.
ملکی افزود: پرداخت حق بیمه مددجویان شاغل نیز طی فرآیندی و با توجه به بازدید کارشناسان متولی امر انجام می گیرد و نظارت مستمری نیز وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: با نهایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان امکان اشتغال مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی بیش از گذشته فراهم خواهد شد و تحقق این امر چشم اندار بهتری را ایجاد خواهد کرد.
وی ، میزان حداقل و سقف پرداختی تسهیلات اشتغال به گروههای تحت پوشش بهزیستی استان را 50 و 200 میلیون ریال اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 23 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.