حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش دما و بارش برف در محورهای یاد شده توصیه می شود رانندگان نکات ایمنی را برای تردد رعایت کنند.
وی اظهار کرد: وضعیت جوی امروز یکشنبه این استان بصورت آسمانی قسمتی ابری خواهد بود که در برخی نقاط به خصوص ارتفاعات با مه صبحگاهی همراه است.
سلطانی افزود: بر این اساس از عصر امروز نیز بارش باران با احتمال رعدو برق در استان به وقوع می پیوندد که طی شب بدلیل کاهش دما بارشها، به خصوص در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.
این کارشناس ادامه داد: اوایل وقت فردا نیز بارش های برف و باران در استان ادامه یافته اما از بعدازظهر بتدریج سامانه بارشی خارج خواهد شد.
وی تاکید کرد: دمای هوا تا صبح سه شنبه روند کاهشی داشته و به صفر و زیر صفر خواهد رسید توصیه می شود باغداران اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگی را انجام دهند.
سلطانی افزود: :طی 24 ساعت گذشته خیرآباد، قیدار و زنجان با دمای یک درجه بالای صفر و آببر طارم با دمای 20 درجه سردترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود.
وی خاطر نشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده بین یک و 16 درجه بوده و دمای کنونی شهر زنجان نیز 6 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/80638
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.