حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امشب تا صبح روز سه شنبه دمای کمینه روند کاهشی داشته و به ویژه در مناطق سردسیر استان به صفر و زیر صفر خواهد رسید.
وی یادآوری کرد: بر این اساس توصیه می شود باغداران تمهیدات لازم را برای مقابله با سرمازدگی محصولات باغی اتخاذ کنند.
سلطانی افزود: وضعیت جوی امروز استان نیز به صورت آسمانی قسمتی ابری و در برخی نقاط مه آلود پیش بینی شده که در بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش های رگباری باران و رعدوبرق همراه خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دما از عصر امروز احتمال بارش باران و برف در ارتفاعات طارم نیز وجود خواهد داشت.
این کارشناس ادامه داد: طی فردا یکشنبه نیز موج جدید بارشی وارد منطقه و استان شده و در ساعات بعدازظهر و عصر بارش هایی به شکل باران و در ساعات شب نیز در مناطق سردسیر استان به شکل باران و برف به وقوع خواهد پیوست.
وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد، قیدار و گرماب با دمای پنج درجه سردترین و آببر طارم با دمای 23 درجه گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.
به گفته سلطانی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین هفت و 14 درجه بالای صفر بود و دمای فعلی شهر زنجان 9 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.