پرویز قزلباش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خیریه ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت بهترین ظرفیت های اجتماعی و مردمی محسوب می شوند که در این بخش نقش اثر گذاری داشته و دانشگاه علوم پزشکی نیز همواره حامی آنها بوده است.
وی اظهار کرد: راهبرد دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه خیریه ها این است که برنامه های این موسسه ها منطبق بر سلامت کل کشور باشد و در این راستا حرکت کنند.
قزلباش افزود: راهبرد دیگر اینکه این خیریه های حوزه سلامت در عملکرد و فعالیت کاری خود شفافیت داشته باشند و به غیر آن اتلاف منابع و موازی کاری رخ می دهد.
وی بیان کرد: هم اکنون 20 موسسه خیریه در استان فعالیت می کند و منابع مردمی برای خدمت رسانی به بیماران نیازمند داده می شود اما نگرانی احتمالی شهروندان این است که موازی کارها به اتلاف وقت منجر شود.
این مسئول ادامه داد: در صورتی که همه موسسه های خیریه در یک راهبرد کلی و در راستای اهداف تعیین شده ای حرکت کنند،مشکلات به مراتب کمتری ایجاد بوجود می آید و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی بیان کرد: شهروندان و خیران منابع مالی خود را با نیت خالصانه برای کمک به نیازمندان صرف خیریه ها می کنند و این موسسه ها نیز نسبت مسائل و سوالات احتمالی باید پاسخگو باشند.
قزلباش خاطر نشان کرد: تحقق این امر اعتماد سازی مردم، تقویت و توانمندی موسسه های خیریه را موجب خواهد شد و به غیر آن هیچ نتیجه ای به دنبال ندارد.
به گفته ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل معاونت اجتماعی در دانشگاهها یکی از مسولیت های محوله ورود و ساماندهی موسسه های خیریه و سازمانهای مردم نهاد به ویژه توجه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.