به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با تبریک عید مبعث، افزود: ‏مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‏ ها در تمامی ادوار تاریخ است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‏ ترین اهداف رسالت و بعثت انبیا، تعلیم و تربیت و آموزش جامعه در راستای هدایت به دین الهی بوده است و به‏ همین ‏دلیل تعلیم و تربیت و آموزش افراد جامعه در دین مبین اسلام اهمیت بسیار والایی دارد به اندازه‏ ای که هدف از بعثت پیامبر(ص) گسترش علم و معرفت در کنار پرورش روحی و فکری بشر عنوان شده است.
امام جمعه ابهر ادامه داد: یکی دیگراز اهداف بعثت، تکمیل اخلاق بشر و الگوی اخلاقی جامعه بوده و تنها در این بستر است که جامعه می‏تواند اهداف خود را اجرا کند و به سعادت همگانی دست یابد و در واقع با عمل به اصول اخلاقی، بشر، هدایت درونی می‏یابد.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به خشکسالی و بحران آب، تصریح کرد: اگر در مصرف این سرمایه عظیم الهی مدیریت و تدبیر نکنیم آینده بسیار خطرناکی خواهیم داشت و بر همه مردم به ویژه کشاورزان واجب است که در مصرف آب صرفه جویی کنند چرا که امروز این نوع آبیاری به مصلحت کشور نمی باشد.

** امام جمعه خرمدره نیز در خطبه های نماز جمعه شهر خرمدره گفت: اختصاص اموال عربستان برای کشتار مردم بی گناه در راه منافع آمریکا پیامد بی دینی است.
حجت لاسلام سید علی حسینی با اشاره به روز 27 رجب، مبعث رسول خدا، اظهار کرد: اولین کلماتی که بر پیامبر نازل شد روش تربیت انسان را می رساند که در اولین آیه خداوند پیامبر خود را دعوت به خواندن می کند.
وی ابراز کرد: 3 سال بعد از اولین وحی خداوند به پیامبر فرمود بستگان نزدیک خود را به دین اسلام دعوت کند زیرا کسی را که بستگان نزدیک او نپذیرند دیگران نیز نخواهند پذیرفت.
امام جمعه خرمدره در زمینه هدف بعثت پیامبر و تلاش ها و مجاهدت های بسیار ایشان، بیان کرد: خداوند می فرماید من پیامبر را فرستادم تا انسان ها هدایت شوند به تلاوت قرآن، تزکیه نفس و تعلیم کتاب و حکمت بپردازند.
وی تاکید کرد: وقتی پیشرفت بدون دین و بدون اعتقاد به خدا رخ دهد اینگونه می شود که پول های عربستان در خدمت منافع آمریکا برای از بین بردن مردم بی گناه و مظلوم به کارگیری می شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: دین اسلام دعوت به تعقل می کند و اصول دین ما را هرکس از روی عقل و آگاهی و بدون تقلید از دیگران بدست آورد و معتقد باشد به کمال خواهد رسید.
وی با گرامیداشت روز ارتش تصریح کرد: در زمان انقلاب عده ای معتقد بودند ارتش طاغوتی است و باید منحل شود ولی امام خمینی(ره) برای حفظ ارتش حمایت کردند که در همان ارتش نیز عناصر خودساخته و بسیار پاکی مانند سپهبد قرنی، امیر سپهبد صیاد شیرازی و بسیاری از فرماندهان هوایی و دریایی که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند حضور داشتند.
امام جمعه خرمدره گفت: امام دستور داد همه به ارتش احترام بگذارند و کسانی که زمزمه انحلال ارتش را عنوان می کنند دشمن نظام و انقلاب هستند و با تثبیت ارتش، در بسیاری از عملیات غرورآفرین به پیروزی رسیدند و ما مردم امنیت خود را مرهون تلاش همه نظامیان سپاهی و بسیجی و مردان بزرگ ارتشی هستیم.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.