در نامه حجت الاسلام حسن مظفری که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، در راستای حفظ حقوق عامه با هشدار به شهرداری خواستار اقدام سریع جهت جلوگیری از هدایت این فاضلاب به رودخانه‌ زنجانرود شد.
دادستان عمومی و انقلاب زنجان در این نامه پیگیری و مرتفع کردن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی مربوط به دفع فاضلاب شهری و ممانعت از انتقال آن به معابر عمومی و نهرهای اطراف زنجان را ضروری دانست.
حجت الاسلام مظفری همچنین در این نامه به اخبار واصله و ملاحظات میدانی اشاره کرده و آورده است: با وجود گذشت نزدیک به 2 سال از هشدار و نامه­‌ این مرجع خطاب به شهرداری و دیگر ادارات و شرکت­های خدمات رسان مربوطه، همچنان فاضلاب شهری اعم از خانگی، صنعتی و سطحی به صورت غیراصولی، غیراستاندارد و خارج از ضوابط و مقررات قانونی به سمت حاشیه های شهر زنجان و باغ های اطراف آن و در نهایت رودخانه­‌ی زنجانرود رهاسازی می­‌شود.
دادستان زنجان یادآور شد: به نظر می‌­رسد تا این لحظه اقدام موثری از سوی شهرداری و شرکت­های متولی برای اجرای طرح­های مربوط به جمع آوری فاضلاب­های شهری و ایجاد شبکه­‌های مدرن تصفیه جهت حفظ بهداشت عمومی و پالایش مجدد آب فاضلاب صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: در همین زمینه بررسی­های میدانی بیانگر به شدت محیط­‌های ذکر شده را آلوده نموده است.
حجت الاسلام مظفری اضهار داشت: این موضوع در نوع خود علاوه بر تخریب محیط زیست و آلوده کردن منابع آب زیرمینی و محصولات کشاورزی، سلامتی همشهریان و کسانی که از محصولات آبخور این مزارع استفاده می­ کنند را تهدید و امنیت غذایی آن‌ها را به خطر می­اندازد.
دادستان زنجان خاطرنشان کرده است: مسئولیت تبعات منفی احتمالی و مخاطرات جانی آن به عهده متولیان امر از جمله شهرداری خواهد بود.
در همین خصوص برابر گزارش های واصله در حال حاضر بر خلاف ضوابط و مقررات مربوطه، فاضلاب قسمت شمال شرقی زنجان و بزرگراه ۲۲ بهمن و پسماند کلیه­ مغازه‌­های واقع در کمربند جنوبی و اطراف میدان بسیج به باغات پایین دست کمربند جنوبی هدایت می­شود که این موضوع باعث تخریب محیط زیست و از بین رفتن درختان مثمر و ایجاد یک فضای متعفن و بستر مناسب برای رشد جانداران و حشرات موذی گردیده است که به واسطه­ استفاده ازمحصولات کشاورزی این مناطق در سطح شهر این امر در آینده می­تواند پیامد‌های جانی و مالی غیرقابل جبرانی داشته باشد.
حجت الاسلام مظفری در پایان این نامه نوشته است: در همین رابطه نظر به اینکه یکی از راه­های اصلی و مبادی ورودی شهر زنجان از سمت جنوب از کنار رودخانه­ زنجانرود و باغ ها و زمین­های کشاورزی آن می گذرد وجود بوی نامطبوع در این محیط برای وجهه استان مطلوب نخواهد بود و آن را مخدوش خواهد کرد.
همچنین دادستان زنجان ضمن دادن ضرب العجل پنج روزه، از شهرداری علت اقدام نکردن در این باره را جویا شده است.
حجت الاسلام مظفری افزود: در غیر این صورت به عنوان مدعی العموم و در جهت حفظ حقوق عامه به موضوع ورود جدی نموده و مراتب با قاطعیت پیگیری قانونی و با عاملین کوتاهی برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دادستانی زنجان حدود 2 سال پیش در راستای حفظ سلامتی شهروندان زنجانی نامه ای در همین مضمون به شهرداری زنجان ارسال کرده بود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.