شهرام طهماسبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر تمرکز بیش از پیش به صادرات محصولات تولیدی در استان تاکید کرد و افزود: برای این منظور در سال جاری موضوعات مهمی همچون صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی در استان مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.
وی به لزوم تلاش برای ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص انتظار از واحدهایی که تحت مدیریت دولت و بخش عمومی هستند بیشتر از بخش خصوصی است.
طهماسبی به ضرورت جایگزینی تفکر توسعه ای و جامع نگر به جای تفکر بخشی در مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به سیاست های ابلاغی و اهداف برنامه ششم توسعه، باید شاخص ارتقای بهره وری را در استان به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.
وی به پی گیری اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تصویب آمایش سرزمینی استان، تلاش داریم تا طرحها و اقدامات دستگاه های اجرایی متناظر و متناسب با سیاستها و چارچوب سند آمایش باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در مطالعات آمایش وضع موجود استان، مشکلات و مسائل عمده بررسی و تحلیل شده است و متناسب با اهداف، سناریوهایی نیز در بخش هایی طراحی و سعی شده است تا مسیر حرکت و توسعه استان در آن مشخص شود.
وی به ضرورت پایبندی دستگاه های اجرایی به اجرای سندآمایش سرزمینی استان تاکید کرد و افزود: اگر به اجرای سند آمایش ملتزم نباشیم، در عمل، آمایش استان راه به جایی نمی برد و در این صورت در مسیر توسعه به نتایج قابل قبولی نمی توانیم برسیم.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.